فرمانده سپاه فارسان:

پاسداران برای خدا اخلاص دارند

فرمانده سپاه ناحیه فارسان؛ اخلاص برای خدا و ولایت مداری را از ویژگی های پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۳۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز تأسیس سپاه، مراسم جشن میلاد امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار در حسینیه الزهراء سپاه ناحیه فارسان شد.

فرمانده سپاه فارسان در این مراسم  عنوان کرد: رحمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلام)، درایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و صلابت و هیبت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شایستگی های شخصی ایشان همگی در امام حسین(علیه السلام) جمع شد و از او، نمونه ای از بزرگواری، جوانمردی و فضیلت ساخت

سرهنگ دوم پاسدار حمید یزدانی افزود: مکتب حسین علیه السلام ، پاداش نیکی را نیکیِ برتر می داند. آری مکتب انسانیت چنین است.

یزدانی در ادامه گفت: احادیثی که از اهل بیت در مورد دوران آخر الزمان به ما رسیده است نشان می دهد که نگه داشتن دین مانند نگه داشتن آتش در کف دست است. امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمودند در آخر الزمان مردم فکر می کنند مومن از دنیا می روند، در حالی که کافرند.

وی اضافه کرد: دعای مخصوصی که توصیه شده در دوره ما یعنی آخرالزمان خوانده شود، دعای «الهی عظم البلا» است. یعنی در دوران بلا و سختی هستیم. امام زمان فرمودند که یک راه نجات دارید. حضرت در زیارت ناحیه فرمودند « السلام علیک یا رحمة الله الواسعة و یا باب نجاة الاُمة »؛ لذا اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم و دین ما حفظ شود یک راه در آخر الزمان وجود دارد و آن حضرت اباعبدالله(علیه السلام) است.

وی ادامه داد: بر اساس سه ویژگی، امام حسین(علیه السلام) با دیگر اهل بیت و معصومین متمایز شده است. یکی «شفا فی تربته» است که در تربت شریف امام حسین شفا قرار داده شده است. خوردن خاک حرام است، ولی تربت سیدالشهدا به میمنت آن حضرت و مبارکی و تبرک ایشان نه تنها حرام نیست؛ بلکه خوردن آن مستحب است.

یزدانی گفت: دومین خصوصیت امام حسین(علیه السلام) این است که که دعا زیر قبه این امام همام مستجاب است؛ لذا فرمودند وقتی به آنجا مشرف شدید حاجات خود را طلب کنید. طبق این فرمایش نبوی یکی از جاهایی که دعا مستجاب است همین زیر قبه امام حسین(علیه السلام ) است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ویژگی سومی که رسول اکرم در خصوص امام حسین(علیه السلام ) فرموده است، گفت: «و الائمة من ولده» یعنی ائمه بعد از امام حسین همه از اولاد آن حضرت هستند؛ لذا امام زمان هم که می خواهند خود را معرفی کنند می فرمایند من نهمین فرزند از نسل حسین(علیه السلام) هستم؛ لذا خدا به خاطر جهاد و مقاومتی که حسین بن علی(علیه السلام ) برای حفاظت از دین و راه خدا به خرج داد. این ویژگی را به آن حضرت عنایت نموده است.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان در ادامه عنوان کرد: پـاسـداران بـرجسته انقلاب اسلامی برای خدا اخلاص دارند. از هر فرصتی برای ذکر خـدا بـهـره مـی برند و به نماز اول وقت اهمیت می دهند و با قرآن مجید مانوسند.

یزدانی افزود: درباره شهید زین الدین آمده است؛ یکی دوبار که رفت دیدار حضرت امام، تا چند روز حال عجیبی داشت . ساکت بود. می نشست و خیره مـی شد به یک نقطه و می گفت؛ آدم وقتی امام رو می بینه ، تازه می فهمه اسلام یعنی چه؟ چـه قـدر مـسـلمـون بـودن راحـتـه . چـه قـدر شـیـریـنـه .  مـی گـفـت دلش مـثـل دریـاسـت . هیچ چیز نمی تونه آرامششو به هم بزنه . کاش ‍ نصف اون صبر و آرامش ، توی دل ما بود. ولایتمداری پاسداران باید اینگونه باشد و به طبع همین خصوصیات پاسداران است که سبب شده تا ولی فقیه زمان هیچگاه از سپاه ناراضی و ناامید نشود.

ارسال نظرات