فرمانده ناحیه فنوج در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

روز پاسدار پیام رسان حراست از نهضت سرخ عاشورا است

سرهنگ پاسدار علی اکبر هیرخشت گفت: پاسداری برگرفته از تفکر و اندیشه انقلابی باید باشد، پاسداری محدود به زمان نیست و باید به آن به عنوان یک تفکر نگریست
کد خبر: ۹۰۰۹۰۳۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

سرهنگ پاسدار علی اکبر هیرخشت، فرمانده سپاه فنوج در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با تبریک اعیاد شعبانیه وروز پاسدارگفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای مردم ایران؛ نهاد و سازمانی کاملاً شناخته شده است، با توجه به هجمه‌های دشمنان و جریان ضد انقلاب به این نهاد انقلابی، معرفی و توصیف سپاه، به ویژه برای نسل جوان در شرایط کنونی یک ضرورت است.
وی با اشاره به نامگذاری ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار این عنوان را پیام آور حرکت جهادی امام حسین (ع) که منجر به قیام عاشورا شد دانست.
وی در ادامه به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای) مدظله العالی) اشاره کرد که در کلامی خطاب به پاسداران، این‌گونه بیان می‌دارند: «من اصرار دارم که شما عزیزان پاسدار در هر کجا هستید، روح و حقیقت مسئله پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار دهید.» ودر ادامه گفت:روز پاسدار عنوان بسیار والایی است، و این عنوان را باید با خصوصیات رفتاری واخلاقی خود، در وجود و در دل و روح و ذهنشان حفظ کنند.
سرهنگ هیرخشت افزود: سپاه پاسداران با پیروزی انقلاب و براساس یک ضرورت شکل گرفته و محافظت از یک نظام ارزشی و سیستم سیاسی در برابر تهدیدات و خطرات متوجه آن، یک ضرورت است.
فرمانده سپاه فنوج تصریح کرد: پاسدار یک مجاهد فی سبیل الله است و این جهاد در راه خدا، نه به عنوان یک شغل، بلکه به عنوان یک وظیفه شرعی تلقی می‌شود.
وی گفت: جایگاه جهاد و ارزش جهاد و دستاورد‌های جهاد، بسیار والاتر و بالاتر از آن است که از آن به عنوان یک شغل نام‌برده شود.
این مسئول، ایثار و گذشت را از پیام‌های روز پاسدار برشمرد و افزود: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام عاشورا درس آزادی وآزاد مردی را به ما آموختند که با گذشت از جان و مال خود در راه خدا گام برداشتند.
سرهنگ هیر خشت بیان کرد: پاسداری برگرفته از تفکر و اندیشه انقلابی باید باشد، چراکه پاسداری محدود به زمان نیست و باید به آن به عنوان یک تفکر نگریست.
فرمانده سپاه فنوج با تاکید بر ادامه دادن راه امام حسین (ع) وشهدا تصریح کرد: باید پاسداری را به عنوان یک تکلیف و ادای دین به آن نگاه کرد، پاسداران باپیروی از ولایت فقیه می‌توانند به اهداف انقلاب وامام حسین (ع) دست یابند.
ارسال نظرات