مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع):

حضرت عباس (ع) الگوی بصیرت و ولایتمداری است

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: جانبازان همچون حضرت عباس علیه السلام با بصیرت و شجاعت در راه آرمان های اسلامی فداکاری کرده اند.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۰۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرموده اند: "كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ، و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا "؛ عموى ما  عبّاس، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد .

وی افزود: دو نکته مهم در این روایت امام صادق علیه السلام وجود دارد؛ اول اینکه پنج صفت از اوصاف حضرت عباس علیه السلام را امام صادق علیه السلام بیان فرموده اند، که عبارتند از: نافذ البصیره، صلب الایمان، جاهد مع ابی عبدالله، ابلی بلاء حسنا، مضی شهیدا.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز خاطرنشان کرد: نکته دوم، دو صفت ذاتی و ویژگی شخصیتی حضرت عباس علیه السلام می باشد که عبارتند از: نافذ البصیره بودن و داشتن ایمان راسخ.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: نافذ البصیره یعنی اینکه؛ نور بصیرت بر سراسر قلب مبارک قمربنی هاشم علیه السلام پرتو افکنده بود و بصیرت فهم دقیق قلب است و نور قلب می باشد، که بواسطه آن حقیقت روشن می شود.

وی افزود: فداکاری حضرت عباس تنها در راهی بود که بصیرت و یقین داشت و دیدگاه نافذ او پرده ها را می شکافت و به اعماق حقایق راه پیدا می کرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام ، گفت: امام چهارم شیعیان فرموده اند: برای عمومی عباس نزد خداوند مقام و منزلتی است که همه شهدا به آن مقام غبطه می خورند. آنچه را به حضرت جعفر ابن ابیطالب دادند( دوبال)، به حضرت عباس هم در بهشت دادند.

وی با اشاره به رفعت و بلندی یاد حضرت عباس در اعلی علیین و جهان هستی، اظهار کرد: نامگذاری روز میلاد باسعادت حضرت اباالفضل علیه السلام بعنوان روز جانباز به لحاظ شباهت ویژگی های ایثارگران انقلاب اسلامی به صفات بارز آن حضرت است، که این عزیزان نیز با بصیرت و شجاعت در راه آرمان های اسلامی و دفاع از حریم ولایت تا پای جان فداکاری کرده اند.

ارسال نظرات