استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

بخش تولید به دنبال ارتقا کیفیت باشد/ حمایت از تولید ملی یک تکلیف است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید عزم ملی و اعتماد عمومی نسبت به کالای ایرانی در بین آحاد مختلف مردم ایجاد شود تا حمایت از کالای ایرانی محقق شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۹۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸

حمیدرضا اسلامی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، حمایت از کالای ایرانی را یک تکلیف برای مردم خواند و گفت: هم مصرف‌کننده، هم تولید کننده و هم حاکمیت در برابر مقوله حمایت از تولید ملی وظایف خاص خود را دارند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی اظهار داشت: گسترش استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی شود؛ در واقع باید عزم ملی و اعتماد عمومی نسبت به کالای ایرانی در بین آحاد مختلف مردم ایجاد شود تا حمایت از کالای ایرانی محقق شود.

این استاد دانشگاه در خصوص وظایف تولیدکنندگان نیز گفت: فعالان بخش تولید باید در جهت مشتری‌مداری و رضایت مشتری، مرغوبیت کالا را افزایش دهند و برنامه‌ای برای ارتقا کیفیت محصولا‌ت تولیدی ‌شان داشته باشند، چرا که امروز کیفیت در امر صادرات و فروش حرف اول را می‌زند.

وی افزود: قیمت متناسب با کیفیت نیز می‌تواند در ترغیب مصرف‌کننده ایرانی برای استفاده از این محصولات تأثیرگذار باشد، البته در اجناسی که خدمات پس از فروش دارند، باید خدمات پس از فروش رقابتی باشد تا مصرف‌کننده ایرانی نسبت به خرید کالای ایرانی رغبت بیشتری داشته باشد.

ارسال نظرات