سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی اردبیل خبرداد :
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل گفت: ده هزار و سیصد نفر از دانش آموزان استان اردبیل در سال 96 و امسال به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۸۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

اعزام ده هزار و سیصد دانش آموزی اردبیلی به مناطق عملیاتی

ایرج نقی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل اظهار داشت: راهیان نور دانش آموزی با اعزام ۸۷۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مرحله اول به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و بیش از ۱۶۰۰ نفر از دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشوردر مرحله دوم و در مجموع بیش از ده هزار و سیصد نفر در اردبیل به کار خود پایان داد.

نقی پور با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسگری (ع) استان اردبیل که متشکل از کمیته‌های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش، سپاه حضرت عباس (ع) استان و همکاری سایر دستگاه ها‌ی اجرایی ازجمله نیروی انتظامی، اورژانس و ... افزود: این اعزام‌ها از اوایل سال تحصیلی جدید سال ۹۶ با اعزام به مناطق عملیاتی شمالغرب آغازشد و با اعزام ۴ کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در اسفند ماه به اتمام رسید.

وی از اعزام ۱۴ کاروان بخش خواهران و ۱۳ کاروان در بخش برادران به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و ۴ کاروان پسران به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبرداد و افزود: در مجموع ۳۱ کاروان دختر و پسر از مدارس دوره دوم متوسطه پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی نوزده گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل ادامه داد: در این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی تعداد ۲۰۱ دستگاه اتوبوس جهت اعزام دانش آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور بکارگیری شد ه. بود که از نزدیک با یادمان‌های شهدا و برنامه‌های فرهنگی راهیان نور در این مناطق آشنا شدند.

دبیر قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری (ع) با بیان اینکه بیش از ده‌ها نفر از عوامل اجرایی متشکل از مربیان، روحانیون، مدیران مدارس، راویان دفاع مقدس، عوامل پشتیبانی، امنیتی و درمانی و .. کاروان‌های راهیان نور دانش اموزی را در طول مسیر و محل اردو همراهی می‌کردند افزود:در طول مسیر اردو‌های راهیان نور برنامه‌های متنوع برای دانش آموزان دختر و پسر داخل اتوبوس و بین راهی‌ها بپیش بینی شده بود.

وی مهم‌ترین برنامه‌های تاثیر گذار این اردو‌های راهیان نور دانش آموزی را برگزاری نمایش شبانه میدانی علمداران و مردان آسمانی و شبی با شهدا عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها با رویکرد جنگ تحمیلی و گرامیداشتن یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های اتفاق افتاده در مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور برای دانش آموزان اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل افزود: دانش آموزان در طول اردو ها‌ی ۲ روزه شمالغرب از یادمان‌های شهدای گمنام تمرچین، یادمان شهید بروجردی و یادمان شهیدان باکری و اردو‌های ۵ روزه جنوب از یادمان‌های معراج الشهداء، اروند کنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه و فکه بازدید کردند و از برنامه‌های متنوع مداحی، تئاتر معبر آسمانی، نماز جماعت، زیارت خوانی و روایتگری مناطق جنگی و ... استفاده کردند.

نقی پور با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و احکام شرعی از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور دانش آموزی بود افزود: در این دوره از اعزام راهیان نوردانش آموزی، تلاش شد با برگزاری برنامه‌های متنوع دانش آموزان بیش از پیش با شکوهتر از سال گذشته با فرهنگ ایثار وشهادت آشنا شوند.

وی حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی کشور را در بین دانش آموزان و نسل جدید جامعه را مهم ارزیابی کرد وافزود: دانش آموزان با حضور دراین مناطق از دستاورد‌های مهم هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آشنا شده و روحیه ایثار گری و انقلابی گری را در خود تقویت می‌کنند.

ارسال نظرات