نوروز متفاوت آتش به اختیارها در مناطق زلزله‌زده کوهبنان

تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان، ایام نوروز را به خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده کوهبنان مشغول بودند و سال جدید خود را متفاوت آغاز کردند.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۴۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از فارس یزد، آغاز سال جدید و ابتدای فصل بهار برای اکثر مردم فرصتی است برای مسافرت و پرداختن به تفریحات و استراحت؛ اما تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی استان یزد این ایام را متفاوت سپری کردند.

اردوی جهادی در کوهبنان برنامه‌ای بود که این جوانان برای آغاز سال جدید خود انتخاب کردند، جوانانی که در ماه‌های گذشته هم در اردوهای چندروزه در این مناطق حضور داشتند و حالا تعطیلات شروع سال 97 را فرصتی دیده بودند تا بیشتر و بهتر به خدمت‌رسانی بپردازند.


علی پور میرزایی، درباره این اردوی جهادی گفت: بابیان اینکه در این مدت، بیش از 300 جهادگر یزدی از دانشجویان بسیجی، طلاب حوزه علمیه تفت، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از مجموعه‌های فرهنگسرای مهدویت، مدرسه عشق و... در این اردوها حضور داشتند، تصریح کرد: انجام پروژه‌های متنوع عمرانی، ازجمله ساخت اسکان موقت، همکاری در بازسازی منازل مسکونی تخریب‌شده، زیرسازی کانکس‌ها، لایروبی نهر آب روستا و... ازجمله این فعالیت‌ها بود.



دبیر قرارگاه جهادی سپاه الغدیر استان ادامه داد: روستای گور که در زلزله کوهبنان بیشترین خسارت را متحمل شده، محل اصلی فعالیت‌های جهادگران دانشجو و دانش‌آموز یزدی بود و در کنار فعالیت‌های متنوع عمرانی، برنامه‌های مؤثر و بانشاط فرهنگی نیز به همت این جهادگران اجرا شد.

آنچه در ادامه می خوانید حاصل مشاهدات و گفتگوی خبرنگار فارس با جهادگران حاضر در این منطقه است.

می‌سازیم تا ساخته شویم

علی دهقان از دانش آموزان فرهنگسرای مهدویت درباره علت حضورش در این اردوها به توصیه‌های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره لزوم توجه جوانان به فعالیت‌ها جهادی و انقلابی اشاره می‌کند و می‌گوید: هرچند این فعالیت‌ها گامی در کمک‌رسانی به این مردم شریف و هم‌وطنان زلزله‌زده است اما در حقیقت، در این اردوهای جهادی می‌سازیم تا ساخته شویم.

محسن امراللهی نیز از دیگر جهادگران فرهنگسرای مهدویت است که این اردوها را مصداق بارز عمل به‌فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می‌داند.


این جهادگر بسیجی درباره این اردوهای جهادی ادامه داد: این اردوها فرصتی است تا در کنار یکدیگر، فعالیت تشکیلاتی را بیاموزیم و اخلاق کار گروهی در خود نهادینه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت، اظهار داشت: بازسازی خانه‌های تخریب‌شده با سرعت توسط جهادگران حاضر در منطقه در حال انجام است و تأمین مصالح لازم ساخت‌وساز باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط و خیرین قرار بگیرد.

شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه توسط دانشجویان جهادگر

گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه یزد نیز از دیگر گروه‌های جهادی حاضر در منطقه است؛ جهادگران این گروه دانشجویی در کنار فعالیت‌های عمرانی، برنامه‌هایی در راستای حل معضلات معیشتی و توانمندسازی اقتصادی مردم این منطقه نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

مهدی اقبالی، مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی این گروه جهادی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای کوچک در روستای گور باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی روستائیان و رونق اقتصادی روستا در گرو توانمندسازی و مهارت افزایی اهالی روستا به‌خصوص جوانان، و حمایت و پشتیبانی از کسب کارهای خرد است.

این دانشجوی جهادگر با اشاره به برخی توانمندی‌های شغلی اهالی این منطقه، به معرفی تعدادی از زنان کارآفرین روستای جور پرداخت و افزود: این کارآفرینان با مشاغل خانگی و تولید محصولاتی متنوع از شیرینیجات تا لباس و کیف و پارچه‌های زینتی و گلدوزی شده و... توانستند موفقیت‌های خوبی را در عرصه اقتصادی کسب کنند.

اقبالی با تأکید بر اینکه خانواده‌های کارآفرین یکی از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی روستای جَور هستند، اظهار داشت: کارآفرینان و فعالان این حوزه، با حمایت مالی و معنوی بیشتر می‌توانند موتور محرک اشتغال بخشی از مردم روستا شوند و نشاط بیشتری را به روستاها تزریق کنند.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بسیج سازندگی و مسئولین کوهبنان وعده حمایت مالی از این خانواده را داده‌اند که امیدواریم همه مسئولین با عمل به وعده‌هایشان رونق و نشاط را به روستاها بیاورند

ارسال نظرات