معاون سازمان بسیج اساتید:

اندیشکده راهبردی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم/ حضور 700 استاد دانشگاه در کاروارن راهیان نور دریایی بوشهر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید گفت: اندیشکده راهبردی در دانشگاه‌ها در سطوح ملی و استانی را برای تقویت فضای علمی و نقش آن در اقتدار ملی ایجاد کرده‌ایم
کد خبر: ۹۰۰۲۰۸۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جلیل دارا بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: اردوی سه روزه شرکت‌کنندگان راهیان نور دریایی در جزیره خارگ بوشهر با حضور 700 تن از اساتید دانشگاه های ایران برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این اردو که از امروز آغاز شده زمینه حضور این میزان اساتید دانشگاه همراه با خانواده‌های آنها در استان بوشهر در قالب کاروان راهیان نور دریایی انجام شده که طی آن از موزه دریانوردی بوشهر، موزه شهید رئیس‌علی دلواری در دلوار تنگستان و همچنین تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر در کنار  آثار دفاع مقدس در جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت بازدید به عمل می‌آورند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: استان بوشهر با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه دفاع مقدس و اقتدار ملی با داشتن ظرفیت‌های مقاومت طی دو قرن گذشته و پیشرفت صنایع و تکنولوژیی در حوزه انرژی در پارس جنوبی می‌تواند پیونددهنده نتایج دفاع مقدس و اقتدار کنونی کشور قرار گیرد.

دارا بیان کرد: این استان در کنار پنج استان دیگر در دوران دفاع مقدس حضوری مستقیم در عرصه دفاع از کشور داشته‌اند به گونه‌ای که جزیره خارک که بزرگترین پایانه صادرات نفت با بیشر از 92 درصد در خود جای داده تحت تاثیر شدیدترین حملات در دوران دفاع مقدس قرار گرفت که جانانه مقاومت کرد و  نماد مقاومت، ایثار و اقتدار ملی برای این جزیره زیبنده نامش قرار گرفت.

مسئول کاروان راهیان نور دریایی سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: از دیگر مزیت‌های استان بوشهر، داشتن نیروگاه اتمی است که به عنوان یکی از مهمترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی برای هر ایرانی مایه افتخار، اقتدار و صلابت است.

وی در خصوص برگزاری کاروان راهیان نور دریایی برای اساتید کشور عنوان کرد: با توجه به مزیت‌هایی که استان بوشهر در حوزه دفاع مقدس و اقتدار ملی دارد به دنبال این بودیم که با حضور اساتید دانشگاه در این استان و بازدید از گنجینه‌های دفاع مقدس و اقتدار ملی در این استان پیوند مناسبی را بین این دو بخش ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که در این سفر سه روزه، از نزدیک اساتید دانشگاه با توانمندی‌های علمی و مبارزات ضد استکباری و ضد استعماری مردم جنوب ایران آشنا شده و می‌توانند در تبیین آن برای نسل جوان در دانشگاه‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: اندیشکده راهبردی در دانشگاه‌ها در سطوح ملی و استانی را برای تقویت فضای علمی و نقش آن در اقتدار ملی ایجاد کرده‌ایم و به زودی نیز شاهد راه‌اندازی کاروان راهیان علم و فناوری در دانشگاه‌ها جهت تقویت ارتباط راهیان نور دفاع مقدس با برنامه‌های علمی خواهیم بود تا زمینه ارتباطات اساتید دانشگاهی در داخل و خارج از کشور ایجاد شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات