حرمت خانواده با رعایت حقوق متقابل اعضا حفظ می شود

حجت الاسلام حمزه رازی پور گفت: اگر می خواهیم حرمت خانواده شكسته نشود باید به رعایت حقوق متقابل در خانواده توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۰۰۷۵۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و فرهنگی در گردهمایی سبك زندگی و مصون سازی فرهنگی كاركنان سپاه ناحیه بن، به بهانه جویی های بی مورد و گاها كودكانه خانوادگی اشاره كرد و آن را از مهمترین علت های فروپاشی خانواده دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه رازی پور افزود:  در زمینه اخلاق خانوادگی همانگونه كه در یكی از دعا های پیامبر می خوانیم: " اَلهُمَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ "؛ خدایا به ما شادابی و نشاط عنایت فرما و از كارهایی كه باعث كسالت تنبلی و بهانه جویی و ضرر و زیان و سستی می شود حفظ كن؛ یكی از بحث هایی كه متاسفانه در خانواده ها رایج است بهانه جویی هایی است كه بسیاری از اوقات موجب اختلاف شدید در خانواده ها شده و باعث فروپاشی آن شده كه  زن و شوهر می بایست در این مورد بیشتر توجه داشته باشند و با بالابردن صبر و عاقبت اندیشی از ثمره بد آن جلوگیری كنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حرمت خانواده شكسته نشود باید به رعایت حقوق متقابل در خانواده توجه داشته باشیم و از لجاجت و بهانه جویی های كودكانه و چیزی كه مبنا و اساس ندارد پرهیز كنیم.

رازی پور در ادامه به روایتی از نبی مكرم اسلام اشاره كرد كه فرمود: سعادت یك مرد در این است كه همسر او دارای سه ویژ‍گی باشد كه عبارتند از: اول " اذا نظر الیها سرته" وقتی به او نگاه میكند لذت ببرد و شاد شود برای مثال امیر مومنان( علیه السلام ) می فرمایند من وقتی به حضرت فاطمه س می نگرم هم و غمم رفع می شود.

وی گفت:  دوم اینكه " و اذا امرها اطاعته" وقتی به او فرمان میدهد اطاعت و پیری نماید و سوم اینكه "و اذا غاب عنها حفظته" وقتی مرد خانه نیست آبرو و شخصیت و مالش را حفظ كند كه  البته مرد هم می بایست این مطالب و كارها را رعایت نماید تا آبرو، شرافت و عزت زن حفظ شود.

ارسال نظرات