فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس پیام استقامت بین‌المللی شیعیان را به جهان صادر کردند.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۴۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام چهار محال و بختیاری در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد  سرزمین نور که به میزبانی سپاه این استان در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: دفاع مقدس دستاورهای زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورد که یکی از آنها این بود که باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد، چرا که دشمنان انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته بودند که انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند و صدام حسین تصمیم داشت با تصرف خوزستان، خودش را برای تصرف تهران آماده کند اما با رشادت های شهدا، شاهد شکست این رژیم و حامیانش بودیم. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس این بود که در طول هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و این در حالی است در هر جنگی که در کشورمان رخ داده بود، بخشی از خاک کشورمان به تصاحب دشمن در آمده بود و حتی برخی با مذاکره، خاک کشورمان را به دشمن داده بودند اما در این جنگ، دیدیم که شهدا حاضر شدند که خون خود را بدهند اما یک وجب از خاک کشورمان را به کفر و نفاق، ندهند.

سردار اکبری خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار چهار و محال و بختیاری همچون سایر استان های کشور در دوران دفاع مقدس به صورت گروه های متعددی برای دفاع از مرزهای کشورمان آماده شدند و با حضور گروه های مردم این استان در منطقه شوش در عملیت فتح المبین و بعد ها در گردان های متعدد در تیپ 14 امام حسین،تیپ 8 نجف و تیپ 17 علی ابن ابی طالب شاهد رشادت های رزمندگان چهار محال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بودیم.


فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهار محال و بختیاری تصریح کرد: مردم و رزمندگان در عقبه جبهه با تشکیل ستاد و کمیته تبلیغات جنگ، با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی می‌کردند که نقش ویژه ای در پیروزی های حاصله و موفقیت عملیات های بزرگ و کوچک هشت سال جنگ تحمیلی داشت.

 وی افزود: انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به نسل جدید انقلاب و سپاه از اهمیت بالایی در میدان های مختلف امروز و آینده برخوردار است.

 سردار اکبری در پایان گفت: باتوجه به مرز مشترک این استان با استان جنگ زده خوزستان و نیز قرابت فامیلی با مردم خوزستان این استان در طول دفاع مقدس میزبان بیش از 40 هزار نفر از جنگ زدگان بودند که با اسکان و تامین مایحتاج زندگی آنان، ضمن ابراز همدردی غم فراق عزیزان و دیارشان را از یاد آنها زدودند.

 فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم استان با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی و با ایجاد گروهک‌های تروریستی باز هم درهای شهادت باز شدند، افزود: مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس پیام استقامت بین‌المللی شیعیان را به جهان صادر کردند.

 وی با تأکید بر اینکه مدافعان حرم با رشادت‌های خود پیام آزادی‌خواهی را در جهان منتشر کردند، اظهار کرد: امروز این رسالت بر دوش همه آحاد جامعه به ویژه جوانان بسیجی و پاسداران انقلاب اسلامی است.

 سردار اکبری با اشاره به در صحنه بودن مردم استان در همه مواقع حساس تاریخ، تصریح کرد: مقاومت‌های مردم استان در هشت سال دفاع مقدس، برقراری امنیت در مرزهای کشور و صلابت در دفاع از حرمین امامین فراموش‌نشدنی است.

ارسال نظرات