رئیس فدراسیون بسکتبال:

شناسایی استعدادهای بسکتبال ایران در دستور کار قرار گرفته است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: از سال آینده بنا داریم که در یک برنامه منسجم و با استفاده از استعدادسنج‌های این ورزش، استعدادی‌های بسکتبال را در ایران شناسایی و زمینه دعوت آنها به تیم ملی را فراهم سازیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۷۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، رامین احمدی‌طباطبایی امشب در مجمع عمومی و سالیانه هیhت بسکتبال استان بوشهر اظهار داشت: اگرچه استان بوشهر در حوزه قهرمانی جزء استان‌های درجه دو کشور در ورزش بسکتبال شناخته می‌شود، اما در حوزه استعدادسنجی جزء استان‌های خوب کشور است محسوب می‌شود.

 وی افزود: وجود استعدادهای مناسب در این ورزش در استان بوشهر، می‌تواند به عنوان یک پشتوانه خوب برای آینده بسکتبال ایران به شمار رود به شرط این که این استعدادها به خوبی شناسایی و زمینه آموزش‌های نوین در عرصه این ورزش برای آنها هموار شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی در فدراسیون بسکتبال آن را پیگیری می‌کنیم، بسکتبال سه نفره و ساحلی است که با توجه به فضای مناسبی و استعدادهای خوبی که در این استان وجود دارد، می‌تواند در کشور مطرح شود.

 احمدی‌طباطبایی یادآور شد: از سال آینده به دنبال این هستیم که موانع حضور تیم بسکتبال بوشهر را در لیگ برتر باشگاه‌های کشور برداریم تا این تیم که می‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی خوب این استان به عنوان اسپانسر استفاده کند، در این لیگ حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: اگر بتوانیم باشگاه‌داری را به جای تیم‌داری در ورزش بسکتبال رواج دهیم، می‌توانیم به ماندگاری خیلی تیم‌هایی که پرفروغ ظاهر شده و پس از مدتی به دلیل تفکر غیرحرفه‌ای صاحبان آنها از ورزش بسکتبال کناره‌گیری می‌کنند، بکاهیم.

وی با اعلام آغاز شناسایی استعدادهای بسکتبال در ایران از سال آینده گفت: از سال آینده بنا داریم که در یک برنامه منسجم و با استفاده از استعدادسنج‌های این ورزش، استعدادی‌های بسکتبال را در ایران شناسایی و زمینه دعوت آنها به تیم ملی را فراهم سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات