بیانیه بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن

زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۷۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج پس از نشست خبری هفته زن و مادر بیانیه بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن صادر شد.
متن این بیانه به شرح زیر است:
به نام خدا
زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. (مقام معظم رهبری 16/12/91)
با طی مسیر چهل ساله از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با افتخار می توان گفت این انقلاب اسلامی ایران بود که هویتی نوین فارغ از هرگونه جنسیت را به زنان ایرانی بخشید و زنی را تربیت نمود که جایگاه واقعی خودش را هم در خانواده و هم در اجتماع بازیافت. این مسئله را امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب نیز بارها تاکید داشتند که :««ما مي‌خواهيم زن به مقام والاي انسانيت برسد. زن بايد در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد.»(صحيفه نور، ج5، ص153)»
حضرت زهرا(س)، دختر گرامی نبی اکرم(ص) و همسر جلیل القدر امیر مؤمنان حضرت علی(ع) تلالو باوری بود که ریشه در طهارتی توحیدی داشت و در دامن خود شجره طیبه‌ای را پروراند که عالم تاکنون به نورشان متجلی‌ است و در سراسر تاریخ جاری می‌شود «انا اعطیناک الکوثر» فاطمه(س) کوثر است که خیر کثیری از او، فرزندان،ذریه پاک و پیروانش، اعم از زن و مرد در سراسر گیتی جاری می‌شود و از برکت ادبیات، فرهنگ و گفتمان فاطمی است که زنان مسلمان می‌توانند خود به الگوهایی درخشان برای زنان امروزی جهان تبدیل شوند.
فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل در همه ابعاد وجودی آن و مظهر جمع بین شئون مختلف یک انسان؛ دختر بودن، مادر بودن ، همسر بودن و عنصر اجتماعی است و جامعه‌ای که با فرهنگ فاطمی تعریف و با ادبیات فاطمی تبیین شود بلاشک نهایتا به فاطمی شدن زنان ما و علوی شدن مردان ما منتهی می‌شود.
ضمن مباهات به نامگذاری سالروز میلاد اسوه زنان عالم به نام روز زن، با حضور اجتماعی علمی و فرهنگی خود مبلغ ارزشهای انقلاب فاطمه به جهانیان خواهیم بود و همواره در طول زندگی خود، بصیرت، آگاهی و هوشمندی را سرلوحه زندگی خود قرار خواهیم داد.
صف­آرایی دشمنان مستکبر انقلاب در خدشه دار نمودن وجهه و اعتبار زن ایرانی که با خیمه­­ شب بازی برخی عناصر واداده در حال وقوع است بی­تردید درخت تنومند خانواده را نشانه رفته است. از این رو ما زنان بسیجی ضمن محکوم نمودن برخی حرکات شنیع هدفمند از قبیل توجه دولتمردان به آزادی بی حد و حصر و خارج از عرف برخی زنان که چیزی جزء ترویج فرهنگ ولنگاری و بی حیایی در میان جامعه اسلامی ، بی­توجهی به قانون حجاب، بی توجهی به ارزشها و مبانی اسلامی انقلاب، توهین­ به مقدسات و… ندارد ، از دولت محترم میخواهیم با بکارگیری راهبردهای صحیح در راستای برنامه توسعه کشور و اصول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همچنین نظامنامه سند مهندسی فرهنگی کشور به اجرای صحیح قوانین و مصوبات کشوری پرداخته؛ از وادادگی در قبال فرهنگ بی­محتوای غرب خودداری نمایند. این حق انسانی زنان است که در عرصه خانواده، اجتماع و جامعه از امنیت روحی، روانی، فکری و فرهنگی بهرمند باشند.بدیهی است این حق در سایه عمل به فرامین اسلام ناب محمدی مقدور است و بس!
ما زنان ایران اسلامی به دستاوردهای نظام مقدس اسلامی ایرانی می بالیم و معتقدیم موفقیت های مختلف علمی ، نظامی، فرهنگی ، اطلاعاتی و… مرهون تلاش رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف است. فرزندانی که در دامن مادران فاطمی تربیت شده اند و این تلاش بدون چشمداشت به کمک ایادی استکبار و تنها با اتکاء به قدرت لایزالی الهی و پیروی از مکتب مترقی اسلام به دست آمد لذا قاطعانه از مسئولین ذیربط می­خواهیم فریب طنازیهای غرب را نخورده و سنگر پشتیبانی از ولایت را خالی نسازند و بدانند که ملت همیشه در صحنه و مسلمان پاسخ خائنین را به شیوه ای کا ملا انقلابی و سخت خواهند داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار