زندگی حضرت زهرا(س) مصداق حیات قرآنی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: تأثیر آیات قرآن کریم را به وضوح در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها می توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۶۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در جلسه اخلاق فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح گوشه هایی از زندگی قرآنی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز،  با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دلخوشی این بانوی بزرگ اسلام از دنیا را در سه مطلب مهم دانست، که فرموده اند: " حُبّبَ إلیَّ مِن دنیاکُم ثلاث" ، یعنی از همه دنیای شما سه چیز محبوب من است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها اول فرمودند: " تلاوت کتاب الله"؛ تلاوت کردن قرآن کریم. در سیره همه ائمه اطهار خیلی روایت داریم که چقدر به تلاوت قرآن مقید بودند. تلاوت، استماع و حضور در مجالس قرآنی؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به عبدالله بن مسعود فرمودند: تو برای من قرآن بخوان، من می شنوم .

وی ادامه داد: "انفاق در راه خداوند "دومین دل خوشی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دنیاست، که آیات 7 تا 22 سوره مبارکه انسان در قرآن مجید نیز در شأن یک انفاق حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام ،  آمده است: " و یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً".

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، سومین دلخوشی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دنیا را دیدار و زیارت چهره نورانی رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم برشمرد و گفت: امروز که از فیض دیدار چهره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم محروم هستیم، ذکر صلوات زیارت از قریب و بعید پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، بسیار سفارش شده است.

وی گفت: در فضیلت ذکر صلوات بر محمد و آل محمد همین بس که خداوند متعال در آیه شریفه 56 سوره احزاب قرآن کریم فرموده اند: " « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا»؛ یعنی: خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏فرستد؛ اى کسانى که ايمان آورده‏ايد، بر او درود فرستيد و سلام گوييد و کاملاً تسليم (فرمان او) باشيد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار کرد: پیشوای ششم شیعیان جهان فرموده اند؛ در میزان چیزی سنگین تر از صلوات بر پیامبر و آل پیامبر نیست.

وی در ادامه گوشه هایی از تأثیرات آیات قرآن کریم در زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تشریح کرد و با بیان اینکه؛ زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مصداق حیات قرآنی است، گفت: در خطبه معروف حضرت زهرا سلام الله علیها نیز می توان مشاهده کرد، که خطبه خویش را به استناد بیش از 50آیه قرآن کریم بیان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، تلاوت قرآن، سخن گفتن با قرآن، تأثیر آیات قرآن در زندگی، را ویژگی های حیات قرآنی دخت نبی مکرم اسلام برشمرد و تصریح کرد: در سکرات مرگ، فکر انسان کار نمی کند، سکره یعنی بیهوشی؛ اما ملکات انسان کار می کند و ملکات آن چیزهایی است که در تمام عمر انسان با آن سر و کار داشته است و با آنها مإنوس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرآن ملکه ی زندگی ما باشد، حتماَ در موقع مرگ هم با ایمان از دنیا می رویم. اگر ایمان ملکه ی زندگی ما بود، حتماً در موقع مرگ هم لا اله الاالله و شهادتین خواهیم گفت. کسی می تواند بگوید خدایا ما را با قرآن بمیران که با قرآن زندگی کرده باشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با قرآن زندگی کرد، لذا به امیرالمؤمنین وصیت کرد، وقتی مرا دفن کردی، از کنار قبر من نرو. علی جان بالای قبر من بنشین، رو به صورت من بنشین و برای من قرآن بخوان.

و در پایان با ذکر توسل به ساحت مقدس دردانه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، در سوگ شهادت ایشان به ذکر روضه پرداخت.

ارسال نظرات