۳۰ دستگاه آمبولانس در استان نیاز به نوسازی و تعویض دارد

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۸۰ آمبولانس در ۵۱ پایگاه اورژانس فعالیت می‌کند که ۳۰ دستگاه آمبولانس آن نیاز به نوسازی و تعویض دارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۵۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالرحیم دادجو شامگاه پنج‌شنبه در نشست ستاد بحران استان بوشهر با بیان اینکه ۵۱ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و هوایی در استان بوشهر فعال است اظهار داشت: ۵۱ اورژانس ۱۱۵ شامل ۱۷ پایگاه امداد شهری، یک پایگاه امداد هوایی و ۳۳ پایگاه جاده‌ای در استان بوشهر کار خدمات‌رسانی به بیماران و سانحه دیدگان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه خدمات پایگاه‌های اورژانس رایگان است خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اورژانس نقش مهمی در رسیدگی به موقع آسیب دیدگان دارد که خدمات آنان به صورت رایگان و ویژه به بیماران و مصدومان ارائه می‌شود.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از تجهیز آمبولانس‌های اوژانس ۱۱۵ استان بوشهر به آی. سی. یو و دیگر امکانات درمانی پیشرفته و مدرن خبرداد و تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر سالانه بیش از ۴۰ هزار ماموریت انجام می‌دهد.

دادجو با اشاره به استقرار ۸۰ دستگاه آمبولانس در اورژانس‌های شهری و جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: اورژانس، هیچ گونه درآمدی برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی و نوسازی آمبولانس‌ها و تجهیز آن‌ها ندارد که سالانه اعتباراتی، از محل اعتبارات علوم پزشکی بخشی به پایگاه اورژانس اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر توجه به نوسازی و بهسازی آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون ۳۰ دستگاه آمبولانس این مرکز اورژانسی، نیاز به نوسازی دارد که حداقل ۱۵ دستگاه آن باید در اسرع وقت نوسازی شود.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر، وضعیت استقرار پایگاه‌های اورژانس درجاده‌های استان بوشهر را مطلوب دانست و افزود: فاصله استقرار اورژانس جاده‌ای بطور متوسط در کشور ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است که این فاصله در استان بوشهر ۲۷ کیلومتر است که در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

دادجو از اجرای طرح نوروزی خبرداد و گفت:طرح امدادرسانی نوروزی از ۲۵ اسفند در استان بوشهر آغاز می‌شود که در اجرای این طرح پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در تمام شهر‌ها و محور‌های استان بوشهر خدمات مورد نیاز ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات