یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بسیج:

اقتصـاد راه حل اقتصادی می خواهـد نه سیاسـی

محرم یوسفی گفت: اقتصـاد راه حل اقتصادی می خواهـد نه سیاسـی. این در حالی است که حدود هـزار کارخانه و واحـد تولیدی و صنعتی در شـهرک های صنعتـی به طـور کامل تعطیل یـا در شـرف تعطیلی کامل  اسـت.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۷۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

 

محرم یوسفی کارشناس مسایل اقتصادی و بسیجی فعال در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  کشـور مان بـا مشـکل سـرمایه بـرای سـرمایه گذاری مواجه نیست. اگـر کشورمان به سـوی سـرمایه گذاری داخلی  کشـیده شـود، به تبع آن سـرمایه های خارجـی هـم می آینـد و هیچ فرد یا نهادی نمی توانـد جلـوی سـرمایه هایی را کـه بـه دنبـال سـود می گردنـد بگیـرد.

وی با بیان اینکه متوسـط میـزان سـرمایه گذاری خارجـی در برابـر ظرفیـت اقتصـاد کشـور تقریبـا معـادل یک درصد اسـت افزود:  کشـورمان بـرای سـرمایه گذاری در کشـورمان تنها نیاز به سـرمایه داران غربی ندارد.

یوسفی در ادامه بیان داشت: اقتصـاد راه حل اقتصادی می خواهـد نه سیاسـی. این در حالی است که حدود هـزار کارخانه و واحـد تولیدی و صنعتی در شـهرک های صنعتـی و خـارج از آن در سراسـر کشـور داریـم کـه به طـور کامل تعطیل یـا در شـرف تعطیلی کامل  اسـت.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی این واحدها که تعطیل هسـتند، بیشـتر از میلیـارد دلار ارزش دارند. لذا باید از مسوولان پرسیده شود که بـه جریـان افتـادن این سـرمایه عظیـم اولویـت دارد یا جـذب سـرمایه جدید؟

ارسال نظرات