علیپوربا اشاره به این موضوع که برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجوئی در این برهه زمانی یک ضرورت است، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستری است برای تبیین مفاهیم و مبانی غنی که در سیره و منش رزمندگان در دوران دفاع مقدس نمود و بروز یافت.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۲۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود علیپور"، مسئول سازمان بسیج دانشجوئی استان ایلام، امروز در نشست راهیان نور دانشجوئی قرارگاه علم الهدی که با حضور رؤسای دانشگاه های ایلام برگزار شد، گفت: حرکت راهیان نور از راهبردی ترین اقدامات فرهنگی کشور و از جمله اثرگذارترین برنامه های فرهنگی در سطح دانشگاه ها است. 

وی با اشاره به این موضوع که برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجوئی در این برهه زمانی یک ضرورت است، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستری است برای تبیین مفاهیم و مبانی غنی که در سیره و منش رزمندگان در دوران دفاع مقدس نمود و بروز یافت.

علیپور با تقدیر از رؤسای دانشگاه ها و همکاری بسیار خوبی که در بحث اردوهای راهیان نور دانشجوئی داشتند، اضافه کرد: قرارگاه شهید علم الهدی در سال 96 میزبان قرارگاه راهیان نور کشوری در دانشگاه ایلام بود که این حضور به دلیل برتری ایلام در بحث اردوهای راهیان نور در سطح کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب اردوهای راهیان نور دانشجوئی و ارتقاء سطح کیفی آنان اندیشیده شده است، افزود: با هماهنگی با جوانسیر از اتوبوس های سالم و با تجهیزات صوتی مناسب استفاده می شود و با هر کاروان دانشجوئی، آمبولانس و کادر پزشکی و پرستاری و درمانی، راوی ، روحانی، حضور خواهند داشت.

علیپور با اشاره به سهمیه 900 نفری سازمان بسیج دانشجوئی در اعزام اردوهای راهیان نور دانشجوئی در سال 96 خاطرنشان کرد:  1313 نفر دانشجو به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور اعزام شدند که با آغاز اردوهای راهیان نور جنوب انتظار میرود در اسفند ماه نیز اعزام 5 درصدی دانشجویان هر دانشگاه به راهیان نور محقق شود.

لازم به ذکر است که رؤسای دانشگاه ها، مسئولین نهاد رهبری، و مسئولان فرهنگی دانشگاه و همچنین چن تن از مسئولان بسیج دانشجوئی دانشگاه های شهرستان ها،  به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت برگزاری مطلوب و بهتر از قبل این اردوها پرداختند.

تأکید بر حفظ جایگاه راهیان نور استان در سطح کشور، اعزام اردو اولی ها، کیفی بخشی به برنامه های جانبی و بالا بردن سطح کیفی اردوها، توجه به اسکان و تغذیه دانشجویان، رعایت نظم و ترتیب و زمانبندی درست در حین اردو، کاهش هزینه های غیر ضروری، توجه و توجیح عوامل اجرائی، حضور گروه مستند سازهمراه با کاروان ها، استفاده و دعوت ازدانشجویان مخترع و کارآفرین و استفاده از نظرات و ایده های آنها در بهبود برگزاری اردوها، از جمله مواردی بود که در این نشست توسط حاضران بیان شد.

 

 

ارسال نظرات