با حضور مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین

آخرین وضعیت مردم زلزله‌زده کوهبنان بررسی و اولویت‌بندی شد

مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین در بازدید از مناطق زلزله‌زده کوهبنان گفت: با بررسی آخرین وضعیت مردم زلزله‌زده کوهبنان، نیازهای فعلی و آینده مردم این منطقه جمع‌‌بندی و اولویت‌بندی شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۸۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در پی زلزله 5.2 ریشتری شهرستان کوهبنان که 30 آذر ماه امسال به وقوع پیوست و منجر به خسارت مالی فراوان به منازل مسکونی و عمومی این شهرستان شد، بسیاری از شخصیت‌های دولتی، حوزوی، علمی، نظامی و انتظامی و ... خود را به مناطق زلزله‌زده کوهبنان رساندند تا مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و خدماتی را به آسیب دیدگان ارائه کنند.

از جمله اقشاری که طی چهل روز گذشته به صورت مداوم از مناطق زلزله‌زده کوهبنان بازدید داشتند، خیران بودند که بعضا بی سر و صدا گام‌هایی در راستای کاهش مشکلات مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان برداشتند.

در همین راستا مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین کشور و مدیر دفتر خیریه مهرآفرین استان کرمان از مناطق زلزله‌زده دهستان جور و شهر کوهبنان بازدید کردند و در کنار این بازدید در نشست با امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مسؤولان شهرستان حضور یافتند و در جریان گوشه‌ای از مشکلات مربوط به زلزله زدگان قرار گرفتند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین کشور با حضور در چادرها و کانکس‌های مردم زلزله‌زده کوهبنان از نزدیک به درد دل مردم کوهبنان گوش داد تا راحت‌تر بتواند ارائه خدمات کند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین کشور  در حاشیه این بازدید   بیان داشت: به منظور بررسی آخرین وضعیت مردم زلزله‌زده کوهبنان و رتبه‌بندی نیازهای فعلی و آینده وارد کوهبنان شدم، شهرستانی که در شمالی‌ترین نقطه استان در دل کوه‌ها قرار گرفته و هوای نسبتاد سردی دارد.

وی ابراز داشت: اولویت اول مؤسسه مهرآفرین ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار است که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند و فاقد درآمد ماهانه هستند.

وی تصریح کرد: بچه‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست، افراد دارای بیماری صعب‌العلاج، اقشار آسیب‌پذیر و ... نیز از مساعدت‌های مؤسسه مهر آفرین برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با حضور در چادرها و در جمع مردم زلزله‌زده شهرستان کوهبنان بخشی از مردم با توجه به سردی هوا خواستار دریافت کانکس هستند که عموما زنان سرپرست خانوار و مستاجران بودند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین بیان داشت: بخشی از زنان سرپرست خانوار و مستاجران خواستار مساعدت در راستای خرید زمین و تهیه مصالح ساختمانی بودند، البته تمام تلاش ما در راستای هدفمند کردن  کمک‌ها از طریق دفتر مؤسسه مهرآفرین در شهرستان کوهبنان است.

به گزارش بسیج در نشست مسؤولان کوهبنان با مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین بر ساخت و ساز مدارس، احداث شهرک مسکونی مهرآفرین، احداث درمانگاه تخصصی ام آر آی و دیابت، کمک به زنان سرپرست خانوار و مستاجران در راستای ساخت منازل، انجام فعالیت‌های اقتصادی و ... بحث و تبادل نظر شد

 

ارسال نظرات