مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان تاکید کرد

ضرورت توانمندسازی معلمان بسیجی

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی معلمان بسیجی گفت: هر معلمی در حوزه تدریس تا توانمند و متخصص نباشد هیچ موفقیتی برای خود، سازمان و کشورش به ارمغان نخواهد آورد.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۹۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)،   عادل عبدالملکی با بیان اینکه منابع انسانی پایه‌های اصلی ثروت جوامع را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که نتواند مهارت‌ها و دانش مردم خود را توسعه دهد قادر نخواهد بود کشورش را توسعه دهد چراکه توسعه کشور در گرو توسعه مهارت و دانش افراد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه برای رسیدن به توسعه باید مدیران از بین افراد توسعه یافته انتخاب شوند، گفت: در این میان نقش آموزش و پرورش در راه رسیدن به توسعه بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان تصریح کرد: با آموزش صحیح نیروی انسانی به سرمایه  تبدیل و سرمایه انسانی کلید رشد توسعه پایدار در جامعه است.

وی با اشاره به نقش نظام آموزشی در توسعه کشور تصریح کرد: نظام آموزش همگانی از یک سو  در تبدیل انسان‌ها به افرادی بالنده از نظر فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی دارد و از سوی دیگر تامین کننده دانش عمومی مورد نیاز نیروی انسانی در بخش‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و خدماتی است.

عبدالملکی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی معلمان بسیجی عنوان کرد: هر معلمی در حوزه تدریس تا توانمند و متخصص نباشد هیچ موفقیتی برای خود، سازمان و کشورش به ارمغان نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه آینده ملت‌ها به توانایی نظام آموزشی و توانمندسازی مدیران و معلمان در تربیت فرزندان آن کشور بستگی دارد، تصریح کرد: بر این اساس باید اولویت اول برای افزایش بهره‌وری در مدرسه، توجه همه جانبه به توانمندسازی مدیران ومعلمان در مدارس است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با ابراز تاسف از اینکه این تربیت معلم به شیوه نوین به صورت اصولی و کارآمد در دستور کار مراکز تعلیم و تربیت قرار نگرفته است، اضافه کرد: اگر هم وجود دارد عملیاتی نشده و معلمان حد کامل تسلط، توان، تجربه و دانش کافی در خصوص تخصص خود ندارند.

وی با ارائه راهکارهایی در راستای توانمندسازی معلمان یادآور شد: در حوزه نگارش و تدوین کتب توانمندسازی باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و عالمان دینی به خوبی استفاده کرد.

ارسال نظرات