برجام هیچ دستاوردی برای کشور و مردم نداشته و امروز سیاست‌های جدید ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا پرده این حقیقت آشکار می‌کند که دنیای غرب و آمریکای جهان خوار به هیچ تعهدی پای بند نیستند.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۸۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

حجت‌الاسلام "به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب‌الدین میهن‌پرست"، امام‌جمعه شهر چوار، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: امام علی (ع) در مورد شگفتی آفرینش انسان کامل می‌فرمایند که خداوند آنگاه از روحی آفرید در آن دمید تا به‌صورت انسانی زنده درآمد.

وی، افزود: امام علی (ع) در ادامه می‌فرمایند که انسانی دارای نیروی اندیشه که وی را به تلاش اندازد و دارای افکاری که در دیگر موجودات تصرف نماید، به انسان اعضا و جوارحی بخشید که در خدمت او باشند و ابزاری عطا فرمود که آن‌ها را در زندگی به کار گیرد، قدرت تشخیص به او داد تا حق و باطل را بشناسد.

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند که خداوند حواس چشایی و بویایی و وسیله تشخیص رنگ‌ها و اجناس مختلف را در اختیار او قرارداد، انسان را مخلوطی از رنگ‌های گوناگون و چیزهایی همانند و سازگار و نیروهای متضاد و مزاج‌های گوناگون، گرمی و سردی، تری و خشکی قرارداد.

وی، افزود: امام علی (ع) در ادامه جریان آفرینش انسان می‌فرمایند که سپس از فرشتگان خواست آنچه را از بر عهده‌دارند انجام دهند و به عهدی را که پذیرفته‌اند وفا کنند و این‌گونه که بر آدم سجده کنند و او را بزرگ بشمارند و فرمود بر آدم سجده کنید، پس فرشتگان همه سجده کردند جز شیطان که غرور و خودبزرگ‌بینی او را گرفت و شقاوت و بدی‌ها بر او غلبه کرد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، با اشاره به سخنان گهربار امام علی (ع) در این خصوص، خاطرنشان کرد: خداوند برای سزاوار بودن شیطان به خشم الهی و برای کامل شدن آزمایش و تحقق وعده‌ها، به او مهلت داد و فرمود تا روز رستاخیز مهلت داده شدی، خداوند انواعی از همسان‌ها و اضرار به انسان داده مانند رگ‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده خون و سلول‌ها که در جریان زندگی انسان ائتلاف دارند.

وی، در ادامه با اشاره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان مستندساز، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که جهت‌گیری انقلابی، هوشمندی در مقابل جنگ نرم دشمنان، نقد منصفانه استفاده از زبان‌های هنری و امیدبخش، اتکا و امید به خدا و کار برای خدامحور کار این جوانان باشد.

امام‌جمعه شهر چوار، در ادامه با نامه رئیس جنبش حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فلسطین مسئله اساسی واصلی جهان اسلام است و حمایت از آن منافع همه جهان اسلام ازجمله ایران اسلامی را تأمین می‌کند و مقام معظم رهبری فرمودند که کلید غلبه و ضربه کمرشکن بر دشمنان اسلام، آزادی فلسطین است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در ادامه با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه‌ها برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: باید گفتمان انقلاب اسلامی و واقعیت‌های انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان تبیین و بازخوانی شود.

وی، بابیان اینکه اساسی‌ترین نیاز کشور امید به آینده و انسجام ملی است، تصریح کرد: رژیم ستم‌شاهی پهلوی وابستگی شدید به غرب و آمریکا داشت و امروز جمهوری اسلامی ایران بااقتدار آفرینی، نقش مهمی در سطح معادلات منطقه‌ای و جهانی دارد.

وی، بابیان اینکه رمز پیروی انقلاب اسلامی قرآن کریم، اسلام ناب محمدی، رهبری و ولایتمداری و وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی بوده است، گفت: اراده خداوند متعال بر این قرار گرفت که با رهبری امام راحل و حضور مردم درصحنه انقلاب اسلامی به پیروزی رسد و امروز به الگویی برای همه ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌طلب جهان تبدیل شود.

امام‌جمعه شهر چوار، با تأکید بر اینکه برجام هیچ دستاوردی برای کشور و مردم نداشته است، گفت: امروز سیاست‌های جدید ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا پرده این حقیقت آشکار می‌کند که دنیای غرب و آمریکای جهان خوار به هیچ تعهدی پای بند نیستند و همواره با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به دنبال رسیدن به مطامع و منافع شوم خود هستند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، ابراز کرد: ضرورت امروز جامعه انقلاب ایران اسلامی، امیدواری و آرامش و اولویت دادن همگان به منافع و مصالح ملی بوده و بهترین راه‌حل مشکلات کنونی کشور است که همگان در کنار هم با تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر کشور تلاش کنند.

وی، در پایان با اشاره به اینکه نماز آثار معنوی و برکات فراوانی برای همه انسان‌ها به‌ویژه جامعه اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های لازم را برای اقامه نماز جماعت و اول وقت در سطح جامعه ایجاد شود که ترویج فرهنگ نماز علاوه بردمیدن روح امید، موجب می‌شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جامعه رخت بندد

 

ارسال نظرات