فرمانده سپاه سلمان استان

نقش زنان در دفاع مقدس پررنگ و ارشمند بود

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: زنان در دفاع مقدس نقش پررنگ و ارزشمندی داشتند
کد خبر: ۸۹۷۸۴۹۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

سردار حسین معروفی در اجلاسیه شهدای زن که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد اظهار داشت:خروجی شهادت‌ها، بزرگی و عزت ایران است. ما به واسطه این مجاهدت‌ها در دنیا سربلند کردیم و اکنون ملتی ممتاز در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بزرگ منشی، صبر و مقاومت این زنان نبود این حماسه بزرگ خلق نمی‌شد، افزود: در گوشه گوشه دفاع مقدس و بعد از آن حضور این زنان را نمی‌توان نادیده گرفت، در دوران قبل از انقلاب نیز زنان ایرانی در زندان‌های ساواک مقاومت کردند و شهید شدند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز نقش زنان برجسته‌ترین نقش است، زنانی از این استان که اسلحه به دست گرفتند و یا در جای جای جبهه‌های جنگ به پرستاری مجروحین پرداختند، اما امروز کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و نقش آن‌ها را جدی نمی‌گیرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: خواهرانی که در پشت جبهه‌ها گروه‌های مختلف تشکیل دادند و از جبهه‌های نبرد پشتیبانی کردند. چه مادرانی که در این استان علیه استعمار و بیگانگان مقابله کردند و اجازه ورود به خاک ایران را ندادند.

معروفی افزود: خانواده‌های ایثارگری داریم که به تبعیت از حضرت زینب (س) از همسران جانبازشان پرستاری می‌کنند.

وی برگزاری این اجلاسیه را نگه‌داشتن آرمان شهدا یعنی ایستادگی در راه حق دانست و عنوان کرد: راه حق یعنی ایستادگی در راه انقلاب و مقاومت با بصیرت که تک تک این ۱۷ شهید زن و ۲ هزار و ۵۸ شهید آرمیده در استان در همین راه ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: کسانی که به سنت الهی ایمان دارند در برابر دشمن کم نمی‌آورند. اما کسانی که به سازش با دشمن روی می‌آوردند باید در نظام اعتقادی آن‌ها شک کرد.

معروفی با بیان اینکه امسال شاهد توفیقی بزرگ یعنی برگزاری کنگره ملی شهدای استان هستیم که فضایی ارزشی را برای استان رقم می‌زند، گفت: همه شهدایی که از خاک و ارزش‌های ایران اسلامی دفاع کردند برای ما مقدس هستند.
ارسال نظرات