برای نخستین بار در استان برگزار می شود

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در زاهدان

برای نخستین بار در استان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در زاهدان برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۷۷۹۵۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان و همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در زاهدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام هاشم رعنایی افزود: این آزمون با همکاری نهاد‌های قرآنی کشور در ۴ رشته مفاهیم، حفظ، نهج البلاغه، و تدبر در قرآن ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت نام برای این آزمون از ۸ آبان ماه آغاز شد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه داشت که با توجه به استقبال گسترده عامه مردم تا ۶ بهمن ماه تمدید شد.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا با برگزاری این آزمون‌ها به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص پرورش ۱۵ میلیون حافظ قرآن عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آزمون فوق در دهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و به برگزیده گان هر بخش جوایز ارزنده‌ای نظیر حج عمره و عتبات عالیات اهداء می‌شود.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زاهدان گفت: برگزاری آزمون‌ها و ویژه برنامه‌های قرآنی دستاورد‌هایی همچون شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی و ایجاد انگیزه در بین عموم مردم  را به ارمغان می‌آورد.

رعنایی با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی قرآن کریم گفت: این آزمون‌ها کمک می‌کند تا بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور در رشته‌های مختلف قرآن و عترت تکمیل و بروز رسانی شود.
ارسال نظرات