در سرباز

یادواره شهید جنگی زهی در شهرستان سرباز برگزارشد

یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز در سالن 9دی حوزه شهید رنجوری مقدم سرباز کلات برگزار شد
کد خبر: ۸۹۷۷۹۱۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرنگار بسیج از سرباز، یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی، سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف استان و قشر‌های مختلف مردم در سالن ۹ دی حوزه شهید رنجوری مقدم سرباز کلات برگزار شد.

شهید جنگی زهی فرزند احمد در مورخ ۱۶ مرداد ۱۳۳۳ در روستای تیغ آب پشامگ از توابع شهر راسک مرکز شهرستان سرباز چشم به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش گذراند و به سبب علاقه مندی به کسب علوم دینی، برای تحصیل این علوم به پاکستان عزیمت کرد و پس از کسب مدرک مولوی به ایران بازگشت و عازم خدمت سربازی شد.

تدریس دروس عقیدتی در پایگاه‌های بسیج مساجد و ادارات و ارشاد و سخنرانی در آیین‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله فعالیت‌های این شهید عزیز بود.

مولوی مصطفی جنگی‌زهی به خاطر بلاغت در سخن و هدایتگری مردم، در سال ۸۹ از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت به سمت امامت جمعه دائم مسجدالخضراء راسک منصوب شد و مدتی هم به عنوان امام جمعه موقت مسجد ابوبکر ایرانشهر منصوب بوده است.

وی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق کشور بود و همواره بر شناخت توطئه تفرقه در استان سیستان و بلوچستان، حفظ وحدت و تبعیت کامل از رهبری تاکید داشت.

این شهید شاخص استان سیستان و بلوچستان سرانجام پس از عمری تلاش در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۰ پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
ارسال نظرات