مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان

بزرگترین معروف جهان اسلام، مبارزه با منکری بنام استکبار جهانی است

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان گفت: استکبار جهانی یکی از دشمنان جهان اسلام است که ایستادگی در مقابل او به عنوان یک معروف واجب است
کد خبر: ۸۹۷۷۵۶۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان، با اشاره اهمیت  فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: در عصر حاضر که قدرت‌های مستکبر جهانی از جمله امریکا خود را برتر از دیگر ملت‌ها می‌دانند و در سیاست‌های خود علیه کشور‌های دیگر ثابت کرده اند ،که از انجام هر کاری که منافع شان را تضمین کند ولو به ضرر ملتی باشد دریغ نمی‌کند، ایستادگی در مقابل استکبار ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه استکبار، منکری است که باید جهان اسلام و مسلمانان در مقابلش بایستند، افزود: جنگ‌ها، خونریزی‌ها و جنایاتی که در کشور‌های مختلف اسلامی اتفاق می‌افتد، منکری است که رفع آن‌ نیاز به اتحاد دنیای اسلام دارد.

وی با بیان اینکه عمل به این فریضه دستاورد‌های عظیمی برای جامعه به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باتشویق افراد به ترک منکرات و عمل به خوبی‌ها آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی باتاکید بر فراگیر شدن این فریضه در جامعه، خاطرنشان کرد:فراگیر کردن این فریضه، وظیفه گروه و یا قشر خاصی نیست و آحاد جامعه باید برای تحقق آن مشارکت نمایند.

مسئول حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) گفت: در این راستا افراد به فراخور مسئولیتی که در جامعه دارند، مسئولیت‌های متفاوتی در قبال نهادینه شدن این مهم در جامعه برعهده دارند.

حجت الاسلام باقری افزود: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و آدابی دارد که عامربه معروف باید با در نظر گرفتن آن‌ها به این فریضه عمل کند که ایجاد اعتماد بین مخاطب یکی از این آداب است.

وی تصریح کرد: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید ابتدا کار را از اصلاح خود شروع کند و بداند جلب اعتماد و ابهام زدایی و تطابق قول و عمل، اثرگذاری تذکر داده شده را دوچندان می‌کند.

وی بیان کرد: این فریضه همه شئونات زندگی بشر را در بر می‌گیرد از این رو باید مورد توجه جدی قرار گیرد
ارسال نظرات