کمسیون انرژی مامور بررسی حادثه کشتی نفتکش در چین شد

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کمیسیون انرژی مأموریت پیدا کرد تا با کمک دو کمیته حقوقی و کمیته نفت بررسی‌های لازم در خصوص کشتی نفتکش حادثه سانچو را انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۹۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی ادیانی در گفت‌و‌گویی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت جان‌باختن چند از هموطنان در سانحه کشتی سانچی، اظهار کرد:  این جان‌باختگان دریادل، سرداران سرافراز ملی، اقتصادی و تمام عزت و غرور ایران هستند و نام بلندآوازه آنان در آن دور دست‌ها باعث شکوه و عظمت ایران اسلامی شده است.

وی افزود: مجلس بدون تردید نسبت به این گونه مسائل عکس‌العمل نشان داده و پیگیری‌های خاص  خود را انجام می‌دهد و از آن‌جایی که به حوزه نفت و کمیسیون انرژی مربوط می‌شود به طور جدی در نخستین ساعات وقوع حادثه برنامه‌ریزی‌های محکمی انجام شد و موضوع رصد شده است.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کمیسیون انرژی مأموریت پیدا کرد تا با کمک دو کمیته حقوقی و کمیته نفت بررسی‌های لازم را انجام دهد.

ادیانی با بیان اینکه کمیسیون انرژی بررسی‌های خود را در مورد علت وقوع حادثه، نقش و تأثیر کشتی چینی در وقوع آن و نحوه کمک‌رسانی از نظر کمی و کیفی مقامات چینی انجام می‌دهد، اظهار کرد: در بحث تحلیل و بررسی اطلاعاتی که از سوی مقامات چینی در اختیار مدیران و مسؤولان ایرانی قرار خواهد گرفت ورود پیدا می‌کنیم و دو کمیته آن را دسته‌بندی می‌کنند.

وی افزود: به محض اینکه اطلاعات را از سوی مسؤولان ذیربط در اختیار گرفتیم بنا داریم مدیران ارشد نفتی را به کمیسیون انرژی مجلس دعوت کنیم و با مجموعه یافته‌ها و بررسی‌هایی که از سوی وزارت نفت، شرکت ملی نفتکش،دیگر دستگاه‌های ذیربط و کمیته ویژه دولت انجام می‌شود، اطلاعات را دسته‌بندی و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: تعیین زمان اعلام نتایج بررسی‌ها، منوط به دریافت اطلاعات دقیق است و دریافت اطلاعات دقیق جعبه سیاه، در نوع موضع گیری و پیگیری کمیسیون انرژی و مجلس تأثرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها