یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج مطرح کرد

لزوم حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید

ابراهیم رزاقی با انتقاد از قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید محوری افزود: اصلاحاتی در برخی از قوانین دست و پاگیر نظیر قانون کار، قانون تامین اجتماعی، نظام مالیاتی مسیر تولیدی کشورمان را با مشکلاتی مواجه می کند.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۷۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  اقتصاد مقاومتی در پی این است که بتواند زندگی بهتری را برای اکثر مردم فراهم آورد. غذای کافی، امنیت، مکان امن برای زندگی و خدمات کافی برای برآورده ساختن نیازهای اساسی از جمله مواردی است که برای اقتصاد کشورمان لازم است.

وی با بیان اینکه پایین بودن سطح تعلیمی ، معیشت زندگی و دسترسی به خدمات ابتدایی تاثیر مثبت در افزایش فقر دارد افزود: تفکر اقتصادی دولتی که در مقابل اقتصاد آزاد قرار دارد وجود قوانین و مقررات در مسیر تولید و وجود بروکراسی های متعدد در مسیر تثبیت و فعالیت های تولیدی را می توان از موانع اصلی در مسیر تولید دانست.

رزاقی با تاکید بر اینکه حمایت های موجود از تولید فراهم شود افزود: حمایت های موجود از تولید و شرایط کلی کشورمان از نظر تامین منابع مالی لازم برای تولید، شرایط مناسبی را برای تولید فراهم می کند.

وی با  انتقاد از قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید محوری افزود:  با اصلاحاتی هرچند اندک در برخی از قوانین دست و پاگیر نظیر قانون کار، قانون تامین اجتماعی، نظام مالیاتی مسیر تولیدی کشورمان را با مشکلاتی مواجه می کند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: ضرورت حمایت از تولید می تواند موجب افزایش اشتغال در صنایع مختلف شود. لذا افزایش اشتغال و تولید در کشورمان می تواند رونق اقتصادی و درآمد برای کشورمان ایجاد کند.

ارسال نظرات