مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان

عامر به معروف جانشین خدا در زمین است

مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان گفت: عامران به معروف و ناهیان از منکر جانشین خدا در زمین هستند
کد خبر: ۸۹۷۴۳۴۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

نورالله برشان در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکردر جامعه، اظهار داشت:فریضه امر به معروف و نهی از منکردر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بطوریکه از عامران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان جانشینان خدا در زمین یاد شده است.

وی افزود: در قرآن و احادیث و کتب معتبر دینی آمده است که برای افرادیکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند دو پاداش مهم که یکی جایگاهی در بهشت و دیگری اصلاح خود فرد است در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمل به این فریضه موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود، تصریح کرد: باعمل به این فریضه، جامعه اصلاح می‌شود و انسان‌ها نیز کمتر دچار لغزش و گناه  می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که افراد از عمل به این فریضه خودداری می‌کنند، عدم آگاهی از واجب بودن این فریضه و آثار و برکات آن در جامعه است.که این مهم می طلبد تا افراد نسبت این فریضه مهم آگاهانه تر عمل نمایند.

وی بیان کرد: عمل نکردن به این فریضه موجب می‌شود تا جامعه دستخوش مشکلات متعدد شود وباعث می شود نه تنها فردی که مرتکب منکر می شود ، بلکه همه افرادجامعه با آسیب‌های آن دست و پنجه نرم کنند.

مسئول عامران به معروف و ناهیان به منکر استان گفت: مسلط شدن اشرار بر جامعه، نقصان روزی، غضب خداوند از جمله آثار بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

برشان افزود: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، باید بداند که در حین مشاهده منکر بالا بردن صدا، پرخاشگری و غضب معنا ندارد، بلکه تذکر بایدبا زبانی نرم بیان شود.

وی بی تفاوتی مردم در حین مشاهده منکر در جامعه را یکی از نشانه‌های آخر الزمان نام برد و ادامه داد: هر کسی که پیرو مکتب حسین (ع) باشد، نجات می‌یایبد، زیرا راه و روش امام حسین (ع) که یکی از آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر است، چراغ راه و هدایتگر بشر در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) همه سرمایه اش رادر صحرای کربلا به میدان نبرد آورد بیان کرد: در حالیکه بسیاری از افراد سعی داشتند تا امام حسین (ع) از قیام عاشورا دست بردارد، اما ایشان حاضر نشد تسلیم دشمنان شود، و از اهدافش که یکی از آن‌ها احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود دست بردارد.

وی در ادامه به ویژگی‌های عامران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: افرادی که قصد دارند تا به این فریضه عمل کنند، بایدویژگی‌هایی مانند، اعتماد به نفس، صبر ، حوصله و  روحیه تذکر دادن داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار