روایتی از تغییر کاربری پل های عابر پیاده؛

سرپناهی برای کارتن خواب ها و معتادان و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی شهری

با نگاهی گذرا به سطح شهر بندرعباس متوجه این موضوع می شویم که پل های عابر پیاده کارایی امن خود را از دست داده و سرپناهی برای کارتن خواب ها، معتادان و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی شرکت ها شده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۹۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ پل پیاده رو یا پل عابر پیاده به منظور رفت و آمد در عرض دو مکان صعب العبور ساخته می شود، این گونه پل ها، معمولا برای عبور دادن امن افراد پیاده ازموانع طبیعی و مصنوعی طراحی می شود که موانع طبیعی رودخانه ها و جنگل های انبوه و موانع مصنوعی ریل راه آهن، آزادراه ها و خیابان های پر تردد است.

 

پل عابر پیاده برای عبور دادن امن با هدف حفظ جان عابرین پیاده، سهولت در حرکت از خیابان ها، کننترل ترافیک و امنیت رانندگی است.

 

هیچ چیز در جای خودش نیست، پل های عابر پیاده به جای اینکه مکان امن برای تردد باشد به فروش افراد خاصی می رسد و جایگاهی برای تبلیغات می شود.

 

با نگاهی گذرا به سطح شهر بندرعباس متوجه این موضوع می شویم که پل های عابر پیاده کارایی امن خود را از دست داده و سرپناهی برای کارتن خواب ها و معتادان و جایگاهی برای تبلیغات میلیونی شهری شده است.

 

پل های عابرپیاده تبدیل به محلی برای تبلیغ شده و شاهد بنرهایی هستیم که سراسر آن  را پوشانده و با تاریک و محصور شدن حالت خوف و ترس را برای عابران به دنبال دارد.

 

با رفتن به سطح شهر با عابرانی مواجه می شویم که به جای استفاده از پل عابر پیاده از عرض خیابان عبور می کنند و حتی در بزرگراه ها دچار تردید شده و خطر عبور از عرض خیابان را به جان می خرند.

 

 

پل عابر پیاده، آسایشگاه معتادان

زهرا محبی یکی از شهروندان شهر بندرعباس که به جای استفاده از پل عابر پیاده از عرض خیابان عبور می کرد در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: برخی از پل های عابر پیاده  به دلیل نصب بیلبورد و تابلو های تبلیغاتی امنیت خود را از دست داده وبه آسایشگاهی برای معتادان تبدیل شده است.

این شهروند بندرعباسی افزود: البته این نا امنی تنها به موضوع کارتن خواب ها نیست و با محصور شدن پل ها، فضای مناسبی برای زورگیری و فروش مواد مخدر در ساعات کم تردد فراهم شده است.

محبی با بیان اینکه خود چند بار شاهد دیدن نوجوانان مدرسه ای است که در این مکان ها سیگار می کشند، خاطر نشان کرد: دو طرف پل های هوایی را تابلو های تبلیغاتی فراگرفته و باعث شده که دید کامل از عابرانی که از پل عبور می کنند به وجود نیاید و این خود باعث فسادهایی برای جوانان و نو جوانان می شود.

 

مالکیت شرکت های خصوصی بر پل های عابر پیاده

علی قنبری یکی دیگر از شهروندان شهر بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز،  اظهار کرد: علاوه بر بیلیوردهای کنار جاده ها که به عنوان تبلیغ استفاده شده از پل های عابرپیاده نیزکه برای حفظ جان و مال مردم است، استفاده تبلیغاتی می شود.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه در نصب تبلیغات بر روی پل های هوایی توجهی به امنیت افراد نمی شود، تصریح کرد: پل های عابر پیاده در اختیار شرکت های خصوصی قرار دارند که برای هر تبلیغ آن از ۵ تا ۸ میلیون تومان دریافت می کنند و توجهی به امنیت جانی و مالی شهروندان نمی شود.

قنبری عنوان کرد: احاطه دو طرفه تبلیغات در پل های عابر پیاده باعث شده تا مکانی برای بزه کاری و فسادهای اجتماعی شود.

وی با بیان اینکه برخی از پل های عابر پیاده غیر استاندارد هستند، بیان کرد: پله های برخی از پل های عابر پیاده به دلیل شیب های تند و ارتفاع های طولانی عبور از آن را با خطر مواجه می کند.

این شهروند بندرعباس خاطر نشان کرد: پله های زیاد این پل ها و برقی نشدن این پله ها عبور از آنها را برای افراد بیمار، سالخورده، کودکان و زنان باردار غیر ممکن ساخته است.

منبع:هرمز

ارسال نظرات