رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک:

ساماندهی و ارتقای فرهنگ و هنر سیریک با اعطای تسهیلات اشتغالزایی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک گفت: در راستای ارتقای فرهنگ بومی و محلی و با هدف اشتغالزایی در بخش فرهنگ و هنر بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ای به متقاضیان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۶۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛مصطفی کریمی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی گفت: این تسهیلات به دو بخش انفرادی و گارگاهی از سقف ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون ریالی است که به متقاضیان در بخش فرهنگ و هنر و صنایع دستی و بومی محلی واگذار شده است.

وی افزود:حمایت از فرهنگ و هنر بومی و محلی و ایرانی اسلامی  در راستای ایجاد اشتغال پایدار به منظور اجرای سیاست های طرح های اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های محلی را از مهمترین اهداف واگذاری تسهیلات به این حوزه دانست.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک  اضافه کرد: این تسهیلات در بخش های  طراحی، پژوهشگری، طراحی و دوخت انواع لباس ها و مد ، نشریات مکتوب، هنرهای حجمی، ، هنرهای شنیداری ، هنرهای نمایشی، نرم افزار و رسانه بر خط ،هنرهای شنیداری به متقاضیان و علاقه مندان واگذار می شود.

کریمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این حوزه برای بیش از ۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: خانم چمل پور یکی از بانوان تحصیل کرده روستای زیارت حسن آباد و یکی از افراد موفق و کارآفرین است که در حوزه  فرهنگ و هنر بومی و محلی و اشتغالزایی خوبی ایجاده کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: خانم چمل پور توانسته با دریافت ۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخش هنر و مشاغل خانگی با خرید تجهیزات خیاطی و گلدوزی برای ۵ نفر ایجاد اشتغال کند و درآمد خوبی در کنار توجه به آئین ها و سنت های بومی و محلی داشته باشد.

مصطفی کریمی زاده خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر از مهم‌ترین مسائلی است که در عصر ارتباطات یا جهانی شدن مورد توجه قرار گرفته و دیدگاه‌هایی متفاوت از تهدید جهانی شدن برای فرهنگ‌های ملی، بومی و محلی و فرهنگ‌های خاص در جهان تا امکان ایفای نقش فعالانه فرهنگ‌های گوناگون را در برمی‌گیرد.

کریمی زاده عنوان کرد :  آنچه می‌تواند فرهنگ‌های ملی و بومی را در عصر جهانی شدن پویا و بالنده نگه دارد نه تسلیم در برابر فرهنگ‌های دیگر و نه ایستادگی و دیوارکشی برای ممانعت از ورود جلوه‌ها و آثار دیگر فرهنگ‌هاست.

وی اذعان کرد : فرهنگ و هنر ایرانی ،اسلامی به دلیل داشته‌های متنوع در مناطق و دوره‌های گوناگون قابلیت فراوانی دارد که اگر با خلاقیت و ایده‌های جدید هنرمند همراه و با نگاه و زبان معاصر بیان شود، جایگاه و نقش هنر ایرانی، اسلامی در عصر جهانی شدن تقویت خواهد شد.

کریمی زاده بیان کرد : لباس ‌و پوشش های بومی و محلی (بلوچی ) درشهرستان سیریک از جذابترین و زیباترین جاذبه‌های فرهنگی و صنایع دستی این خطه محسوب می شود  که در صورت توجه و حمایت بیشتر ما مسئولان می تواند  هم با  حفظ ارزش های فرهنگی و  هنری منطقه در بخش اشتغالزایی و درآمد زایی برای خانوادها تاثیر گذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با اشاره به جذابیت پوشش های بومی و محلی بلوچی شهرستان اشاره کرد و گفت :لباس و پوشش های بلوچی چه زنانه و چه مردانه آن ، یکی از لباس هایی است که در طول تاریخ و تا حدودی در عصر کنونی توجه فرهنگ ها و قومیت های مختلف را به خود معطوف داشته و هر ساله در نمایشگاه های استانی و کشوری مد و لباس تحسین همگان را به سوی خود جلب می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار