کارگاه تولیدی خانگی«مد و طراحی لباس اقوام هرمزگان» در سیریک دایر شد

کارگاه تولیدی خانگی «مد و طراحی لباس اقوام استان هرمزگان» در راستای اشتغال پایدار (توسعه مشاغل خانگی ) در روستای زیارت حسن آباد شهرستان سیریک دایر شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۵۵۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛این کارگاه تولیدی خانگی با مدیریت سهیلا چمل پور به عنوان نخستین کارگاه تولیدی مد و لباس بومی و محلی است که با برگزاری آن برای  پنج نفر را به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 

مصطفی کریمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در بازدید از این کارگاه، گفت: فرهنگ و هنر از مهم‌ترين مسائلي است كه در عصر ارتباطات يا جهاني شدن مورد توجه قرار گرفته و ديدگاه‌هايي متفاوت از تهديد جهاني شدن براي فرهنگ‌هاي ملي، بومي و محلي و هژموني فرهنگ‌هاي خاص در جهان تا امكان ايفاي نقش فعالانه فرهنگ‌هاي گوناگون را در برمي‌گيرد.

 

وی افزود:  آنچه مي‌تواند فرهنگ‌هاي ملي و بومي را در عصر جهاني شدن پويا و بالنده نگه دارد نه تسليم در برابر فرهنگ‌هاي ديگر و نه ايستادگي و ديواركشي براي ممانعت از ورود جلوه‌ها و آثار ديگر فرهنگ‌هاست.

 

به گفته کریمی زاده؛ فرهنگ و هنر ايراني-اسلامي به دليل داشته‌هاي متنوع در مناطق و دوره‌هاي گوناگون قابليت فراواني دارد كه اگر با خلاقيت و ايده‌هاي جديد هنرمند همراه و با نگاه و زبان معاصر بيان شود، جايگاه و نقش هنر ايراني- اسلامي در عصر جهاني شدن تقويت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: لباس ‌و پوشش های بومی و محلی(بلوچی) در شهرستان سیریک از جذابترین و زیباترین جاذبه‌های فرهنگی و صنایع دستی این خطه محسوب می شود.

 

کریمی زاده به جذابیت پوشش های بومی و محلی بلوچی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: لباس و پوشش های بلوچی چه زنانه و چه مردانه آن یکی از لباس هایی است که در طول تاریخ و تا حدودی در عصر کنونی توجه فرهنگ ها و قومیت های مختلف را به خود معطوف داشته و هر ساله در نمایشگاه های استانی و کشوری مد و لباس تحسین همگان را به سوی خود جلب می کند.

ارسال نظرات