امام جمعه شهرکرد:

مسئولان خدمت به مردم و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: خدمت به مردم باید در دستور مسئولان کشور قرار بگیرد و مراقب پروژه نفوذ دشمن نیز باشند.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۱۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با توصیه حاضران به رعایت تقوای الهی به تشریح تفسیر آیات کریمه سوره واقعه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: خداوند متعال در این سوره مردم را به سه دسته در قیامت تقسیم بندی فرموده که عبارتند از؛ مقربین، اصحاب یمین و اصحاب شِمال.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ویژگی های مقربین و اصحاب یمین در توصیف اصحاب شِمال، ادامه داد: اصحاب شمال که مشئمه هم نامیده می شوند کسانی هستند که در این دنیا راه پلیدی را انتخاب کرده اند و نامه اعمالشان در قیامت به دست چپ آنها داده می شود.

وی گفت: جایگاه اصحاب شِمال در قیامت یک جایگاه بسیار بدی است که آتش جانسوزی عمق جان آنها را می سوزاند و حمیم یعنی آب جوشان بر سرشان ریخته می شود.

خطیب جمعه شهرکرد، نتیجه اصرار انسان بر گناه و ادامه گناه را خطر عظیم دانست و افزود: نتیجه طغیان انسان و اصرار بر گناه، انکار معاد است و قرار گرفتن انسان به تعبیر قرآن کریم؛ "فی سمومٍ و حمیم" خواهند بود.

امام جمعه شهرکرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به آیات شریفه 24 و 25 سوره مبارکه جاثیه، ضرورت توجه به معاد را یادآور شد و در ادامه مناسبت های 17دی 1314 و توطئه دین زدایی رضاشاه ملعون را بیان کرد و گفت: رضا شاه ملعون با برنامه شیطانی برداشتن حجاب می خواست از جامعه ما دین زدایی کند و دین و حجاب را یک امر ارتجاعی نامید؛ که بحمدالله این ملت بر ایمان خود استقامت و پایمردی نمود و دین در جامعه ما نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: سه شنبه 19دی نیز مصادف با قیام خونین مردم قم در سال 1356 بر علیه اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت حضرت امام خمینی(ره) در پی درج یک مقاله است که می خواستند جایگاه حضرت امام نزد مردم را محک بزنند.

وی افزود: شاه در آن روز با دست خودش کلید انقلاب اسلامی را زد و مردم به حمایت از حضرت امام خمینی(ره) برخاستند.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید بصیر، سید محمدحسین علم الهدی و دانشجویان مقاوم هویزه در 16دیماه سال 59، و بزرگداشت21دیماه، سالروز شهادت دانشمند هسته ای؛ شهید احمدی روشن، که به دست ایادی منافق و سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید از دیگر بخش های سخنان امام جمعه شهرکرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه خطبه های این هفته به وقایع اخیر کشور و فتنه 96 اشاره کرد و گفت: این فتنه همچون فتنه 88 که به بهانه انتخابات بود، به بهانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شکل گرفت و مطالبات به حق مردم به یک فتنه تبدیل شد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: البته این فتنه ای نبود که یک شبه شکل بگیرد؛ این فتنه رقم خورده بود و با یک شعار فریبنده وارد شدند و موج سواری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این مسئله هم مسئولین باید خوب مراقب باشند و درس بگیرند و بیرونی ها نیز باید درس بگیرند، که اولاً کار اصلی را مردم کردند و افتخار، بالندگی و بصیرت برای مردم رقم خورد، که در این فتنه سریع مردم به میدان آمدند ؛ اما آنچه باید مسئولین درس بگیرند این است که هشدارهای حضرت آقا را جدی بگیرند.

وی گفت: مسئولین باید به اقتصاد مقاومتی و تولید توجه عملی داشته باشند . اشتغال جوانان را جدی بگیرند و مبارزه عملی با واردات بی رویه و قاچاق داشته باشند، که اقتصاد مقاومتی و تولید را فلج کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ادامه داد: پرهیز جدی از اختلاف های جزئی و گروهی، پرهیز از بازی گری های سیاسی و حزبی گری و جناح بازی و خدمت به مردم باید در دستور مسئولان کشور قرار بگیرد و مراقب پروژه نفوذ دشمن نیز باشند، که حضرت آقا مدتها قبل نسبت به این پروژه نفوذ هشدار داده اند.

خطیب جمعه شهرکرد، عدالت و آباد کردن همه نقاط کشور را به مسئولان تذکر داد و گفت: همه کشور تهران و چند شهر بزرگ نیست؛ مسئولان باید به همه نقاط کشور بویژه مناطق محروم مانند استان چهارمحال و بختیاری نیز رسیدگی کنند.

وی، مدیریت فضای مجازی ، تقویت روحیه انقلابی و پیشگیری از تضعیف و بی مهری نسبت به نیروهای انقلاب، اصلاح نظام اداری کشور در راستای رضایتمندی مردم را از مسئولان خواست و افزود: مسئولان باید مرزبندی با دشمن داشته باشند و بدانند اعتماد به دشمن و لبخند به دشمن، خدمت به مردم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر ویژه از مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه در خنثی کردن فتنه اخیر، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به خاطر ترسیم حقایق و افشای پشت پرده نقشه های دشمن تقدیر کرد.

وی درس های فتنه اخیر به دشمنان داخلی و خارجی را نیز بیان کرد و گفت: یک بار دیگر آمریکا و دیگر آسیب دیده های از انقلاب فهمیدند، که صاحب انقلاب مردم هستند و این مردم به موقع میدان می آیند و به دشمن تودهنی می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در این فتنه یک بار دیگر دنیا به ضعف آمریکا و دشمنان انقلاب پی برد و فهمیدند کسانی که با انقلاب اسلامی ایران دشمنی می کنند عددی نیستند و امروز اعتبار آمریکا در مجامع بین المللی نیز از بین رفته است.

خطیب جمعه شهرکرد، تإکید کرد: آمریکا و همپالگی های غربی و منطقه ای و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی  فهمیدند به آنهایی که از منافقین، ملی گراها، سلطنت طلبان و برخی گروه های داخلی و دین فروشان دل بسته بودند، در برابر مقاومت این ملت بزرگ عددی نیستند.

وی اضافه کرد: یک بار دیگر همه فهمیدند که این نظام اسلامی است و مردم پای ارزش های اسلامی ایستاده اند و نمی گذارند به پرچم متبرک به نام الله و مساجد و حوزه های علمیه و چهره های مبارز توهین شود و یا به ساحت قرآن و مقدسات و اماکن متبرکه حرمت شکنی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم امروز ما با اوایل انقلاب متفاوت هستند، تصریح کرد: امروز مردم بعد از 40سال در آزمون های مختلف آبدیده شده اند و مسئولین و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و قدرت دفاعی و موشکی ما با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست و قوی تر از همیشه هستیم و همه فتنه های دشمنان به خودشان برمی گردد.

وی در پایان از مردم استان چهارمحال و بختیاری به خاطر فراهم نشدن حضور آنها در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب طی روزهای اخیر و علی رغم خواسته های بسیارشان، درخواست کرد در راهپیمایی بزرگ "شکوه وحدت، انسجام و اقتدار مردمی نظام اسلامی" که روز یک شنبه 17دیماه در بام ایران و سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود باشکوه تر از همیشه حضور یابند.

ارسال نظرات