جمعه 8 دی ماه؛

پنجمین یادواره ی سوره‌های سرخ برگزار شد

در پنجمین یادواره ی سوره‌های سرخ، از خانواده های معظم شهدای قرآنی و برگزیدگان جشنواره ی سوره‌های سرخ تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۹۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ در آستانه نهم دی ماه و در راستای گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، پنجمین یادواره ی شهدای قرآنی با عنوان «سوره های سرخ»  جمعه هشتم دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص)، سردار محسن کاظمینی فرمانده سابق سپاه تهران بزرگ، مهدی قره شیخلو رئیس دارالقرآن الکریم و حاج سعید حدادیان از میهمانان این مراسم بودند.

قرائت قرآن توسط برادر محمدرضا پورزرگری قاری ممتاز و بین المللی کشورمان از سوره ی مبارکه ی آل عمران زینت بخش ابتدای محفل بود.

سپس سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در یادواره گفت: شهدایی که امروز در رسای آنها هستیم، کسانی بودند که قرآن را فهمیدند و فرامین آن را در جای جای زندگی خود جاری و ساری کردند.

وی افزود: شهدای ما سبک زندگی شان برای ما درس آموز است. امروز ما زندگی اسلامی را از آن ها خواهیم آموخت.

اجرای برنامه ی همخوانی و تواشیح توسط گروه 63 نفره ی محمد رسول الله(ص) بخش دیگری از این مراسم بود که در این بخش آثار افلاکیان، سوره های سرخ و دعای عظم البلاء  اجرا شد.

در ادامه از خانواده های معظم شهدای قرآنی و برگزیدگان جشنواره ی سوره های سرخ تجلیل شد.

در این جشنواره، گروه همخوانی صبای مشهد، موعود دلیجان و الغدیر تهران  به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را کسب کردند. همچنین مهرزاد خیری از تهران، ابوالفضل چمنی از مشهد و محمدرضا حجتی از تهران نیز رتبه های نخست تا سوم را در بخش تک خوانی بدست آوردند.

در ادامه سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجلیل از مقام شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و به ویژه شهدای مدافع حرم به تقش قرآن کریم در تحقق اهداف این شهیدان اشاره کرد و نسبت به انجام فرامین قرآن کریم تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز حماسه نهم دی یادآور شد: ملت ایران با دوبال آگاهی و ایمان چشم فتنه را کور کرد و آرزوهای قبیله شیطان از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و انگلیس و مزدوران داخلی را به گور سپرد.

در ادامه گروه موعود دلیجان نفر دوم جشنواره ی سوره های سرخ به اجرای قطعه ای پرداختند.

در پایان مراسم نیز حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار