کرباسیان مطرح کرد

کمبود شبکه ریلی،صنعت فولاد را به چالش می‌کشاند

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: در صورتیکه بودجه توسعه خطوط ریلی کشور تامین نشود، نگرانی های زیادی در حوزه تامین فولاد و صادرات این محصول استراتژیک در آینده وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۶۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن وتجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های 4 سال اخیر حوزه معدن کشور، رسیدن به افق 1404 فولادی و ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد بوده که در راستای رسیدن به آن کارخانجات فولاد گندله و آهن اسفنجی احداث شده است، همچنین در بخش های جانبی فولاد نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم تا جاییکه در برخی محصولات از واردات بی نیاز شدیم.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به هدف گذاری صورت گرفته برای رسیدن به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد، تلاش همه جانبه ای را صورت داده ایم و افتتاح کارخانه های گندله و کنستانتره و همچنین سنگ آهن موید این امر است.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که آیا زیر ساخت های لازم به ویژه خطوط ریلی برای دستیابی به هدف تولید 55 میلیون تنی درفولاد مهیا است،گفت: در حوزه هایی همچون تامین آب و خطوط آهن مورد نیاز مشکلاتی وجود دارد و بحث های زیادی برای تخصیص بودجه از سمت دولت برای گسترش خطوط ریلی کشور شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در خاتمه یادآور شد: در صورتیکه بودجه مذکور در جهت توسعه خطوط ریلی کشور اختصاص داده نشود، نگرانی های زیادی در حوزه تامین فولاد کشور و صادرات این محصول استراتژیک در آینده وجود دارد.

ارسال نظرات