امام جمعه ایلام گفت: حماسه نهم دی، طومار توطئه اردوگاه فتنه گران را در هم پیچید
کد خبر: ۸۹۶۵۷۷۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، صبح امروز (شنبه) در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت حماسه نهم دی، اظهار کرد: در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حوادث تلخ و شیرین فراوانی را شاهد بودیم.

وی، افزود: از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی علیه نظام، انقلاب نوپای اسلامی شروع شد، اما تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث انقلاب فتنه 88 و حماسه نهم دی‌ماه بوده است که باید گفت فتنه 88 شباهت بسیار نزدیکی به جنگ احزاب صدر اسلام دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ابراز کرد: در جنگ احزاب تمام کفر و احزاب برای نابودی اسلام نوپای در مدینه جمع شدند و نفاق داخلی با حرکت در صفوف مسلمین و همه احزاب کفر و شرک و پشتیبانی قدرت و ثروت دست‌به‌دست به هم دادند تا علیه اسلامی اقدام کنند.

وی، بابیان اینکه فتنه‌ای به این عمیقی و گستردگی در تاریخ انقلاب اسلامی که برخی از مسئولان ارشد در مدار این فتنه قرار گرفتند، وجود نداشته است، گفت: در این فتنه یک اردوگاه تشکیل‌شده که استکبار جهانی، ارتجاع عرب، مجموعه ضدانقلاب و کشورهای اروپایی علیه نظام و انقلاب جمع شدند که فتنه بسیار بزرگی بود و شکی در پیروزی نداشتند اما با حماسه نهم دی تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب شد.

آیت‌الله لطفی، با تأکید بر اینکه ابعاد این فتنه هنوز تحلیل و باز نشده است، افزود: امروز یک عده راه افتادند و فتنه 88 را فتنه نمی‌دانند، باید گفت که فتنه کوچکی نبوده، بلکه فتنه بزرگی بود که به‌قصد براندازی نظام اسلامی راه‌اندازی شد و متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید به ابعاد مختلف فتنه 88 برای تبیین به نسل جوان پرداخته نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: اگر نگاهی به عملکرد افرادی که در فتنه 88 حضور داشتند، انداخته شود باید گفت که حرکت آنان، قابل‌اغماض نیست، این افراد به‌نظام و انقلاب و اسلامی خیانت کردند، تحریم‌های که بعد از برجام شدت گرفته است، بعد از فتنه 88 شروع شد، این کار برای حمایت از فتنه گران که مورد تائید دشمن بودند و دراست ای اهداف آنان عمل کردند بوده است.

 

وی، بابیان اینکه این تحریم‌ها در راستای فشار بر نظام اسلامی و حمایت از فتنه گران بوده است، افزود: اگر مبانی امام راحل و انقلاب و رهبری را در نظر بگیریم، حرکت این فتنه گران با کدام‌یک از مبانی فکری امام راحل و نظام و انقلاب اسلامی همخوانی دارد، بانام امام راحل تیشه به ریشه افکار و اندیشه‌های امام راحل زدند و در فتنه 88 این حرف را زدند که انقلاب تمام‌شده است.

امام‌جمعه ایلام، ابراز کرد: خیلی از افراد سوابق درخشانی در انقلاب داشتند اما در اردوگاه دشمن قرار گرفتند و به بهانه تقلب در انتخابات فتنه را در کشور آغاز کردند، این انتقام‌گیری از امام راحل و انقلاب و رهبری بود و اگر مردم در حماسه نهم دی نمی‌آمدند واقعاً چه به سر انقلاب می‌آمد.

آیت‌الله لطفی، تصریح کرد: در نهم دی علاوه بزرگداشت این روز، باید زوایای این فتنه باز شود، بنده معتقدم این فتنه از سال 1363 بعد از بنی‌صدر آغاز شد و همین آقایان در فتنه 88 تا آخرین لحظه از بنی‌صدر حمایت می‌کردند و سخنوران باید در مساجد ابعاد مختلف فتنه 88 را برای نسل جوان بازگو کنند.

امام‌جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان امروز در فضاهای مجازی درصدد القائات فکری خود در راستای مقابله با نظام اسلامی هستند که باید برای مقابله با این القائات، در جامعه در راستای ابعاد مختلف فتنه 88 بازگو کرد که امام راحل فرمودند که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و این فتنه گران در سال 88 به امام راحل و آرمان های نظام اسلامی خیانت کردند.

 

ارسال نظرات