امام‌جمعه ایلام، گفت: باوجود همه توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان، با مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، نظام اسلامی در اوج اقتدار و عزت و سربلندی است.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۲۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "محمد نقی لطفی"، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (۱ دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: اقتدار، عزت و سربلندی ایران مرهون رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی است.

وی، بابیان اینکه ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه بلکه در جهان است، اظهار کرد: ملت ایران اسلامی، خواهان ایران قدرتمند هستند، ایران نه‌فقط در بحث نظامی بلکه در سایر مسائل نیز ازجمله در امر اقتصادی باید به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

امام‌جمعه ایلام، افزود : به اذعان همه تحلیل گران مسائل سیاسی جهان و منطقه‌ای ایران قدرتمندترین نظام با داشتن مؤلفه‌های اقتدار از قبیل قدرت نظامی، موقعیت سوق‌الجیشی، نفوذ بسیار بالای فرهنگی، سیاسی و امنیت بسیار بالای داخلی در جهان و منطقه بالاترین اقتدار را دارا می‌باشد.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: متأسفانه این تصور غلط و تحلیل نادرست برخی که داخل که می‌گویند ما به دنبال منطقه قدرتمند هستیم درواقع نادیده گرفتن این واقعیت است که اقتدار، عظمت و عزت نظام اسلامی را به زیر سؤال ببرند و برای خوشایند دشمن، چنین تحلیل‌های غلط و ناروایی را به جامعه القا می‌کنند.

حجت الاسلام لطفی، با اشاره به اینکه به حمدالله با مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار، عزت و سربلندی است، گفت: برجام نه‌تنها نقطه پایانی بر ایران هراسی نبود بلکه آغاز زنجیره‌ای از چالش‌های طراحی‌شده توسط دشمن در مقابل نفوذ منطقه‌ای و قدرت نظامی و اقتدار ایران است.

وی، تصریح کرد : مقامات اروپایی کراراً می‌گویند لازم است که جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها در برنامه‌های موشکی ایران همراه شود، علاوه بر این پس از امضای برجام سطح خصومت ارتجاع عرب به‌ویژه رژیم آل سعود علیه ایران بالا گرفت.

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: متأسفانه از سوی دولت ایران با مسامحه با اعمال صد ایرانی سعودی‌ها رفتار شد که در جند مرحله، با راه‌اندازی جنگ نفت علیه کشورمان و توهین و اتهام‌پراکنی با مقامات ایرانی همراه بود، همچنین بررسی اعتبار گذرنامه‌ها در دنیا نشان می‌دهد اعتبار گذرنامه ایرانی در دولت فعلی و پس از برجام نسبت به سال 89 سقوط کرده است.

خطیب نماز جمعه ایلام، ابراز کرد: به اذغان مسئولان ارشد دولت و مجلس، تحریم‌ها پس از برجام لغو نشد و کشور از رکود اقتصادی خارج نگردید و رئیس‌جمهور آمریکا درحالی‌که برجام را توافق خوبی برای آمریکا نمی‌داند، می‌گوید پس از برجام تحریم‌ها را تشدید کردیم، پس باقی ماندن بر برجام چه فایده‌ای دارد چرا هنوز مسئولان باقی ماندن بر برجام را شعار می‌دهند.

حجت الاسلام  لطفی، در ادامه بابیان اینکه اساتید انقلابی و متعهد حوزه و دانشگاه باید متولی وحدت بین حوزه و دانشگاه باشند، گفت: شهید مفتح مبتکر پیوند بین حوزه و دانشگاه بود، وحدت حوزه و دانشگاه پیوند تخصص و تعهد در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی، اقدامی ارزشمند و راهبردی است.

 

وی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه دارای جایگاه ارزشمندی در جامعه اسلامی هستند و در تربیت اقشار مختلف جامعه نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند، هم‌چنین دانشگاه در حوزه اندیشه علمی، پژوهشی و فناوری، جامعه را به سمت رشد و پویایی سوق می‌دهد، از رو باید این دو نهاد مهم و مقدس هم چون دو بال در تعالی و پیشرفت جامعه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

امام‌جمعه ایلام، افزود: بدون تردید اگر پژوهش‌های علمی در کنار معارف نورانی دین مقدس اسلام قرار بگیرد، همراهی و تعامل و تفاهم این دو می‌تواند جامعه را به سمت سعادت و توسعه برساند، شهید مفتح سمبل وحدت میان حوزه و دانشگاه است و این شهید بزرگوار از بنیان‌گذاران پیوند حوزه و دانشگاه بود و در این راه توانست در تحقق این امر اقدامات ارزشمندی انجام دهند.

خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مردم به‌شدت از عملکرد دولت ناراضی هستند، افزود: گرانی بنزین نه‌تنها باعث ایجاد اشتغال نمی‌شود، بلکه گرانی سوخت باعث بیکاری هزاران نفر خواهد شد.

وی، بیان کرد: دولت قصد گران کردن بنزین و گازوئیل برای ایجاد شغل دارد و این در حالی است که مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که افزایش قیمت بنزین و گازوئیل منجر به بیکاری 360 تا 380 هزار نفر در کشور می‌شود، استدلال مسئولان دولتی برای گران شدن بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده، این است که از محل هزینه‌های حاصل از این گرانی برای ایجاد شغل اقدام شود.

امام جمعه ایلام، ابراز کرد: لازم نیست مردم از جزئیات بودجه مطلع باشند، باید شما مسئولان از تبعات گرانی بنزین و گازوئیل مطلع شوید، نارضایتی مردم از گرانی انرژی به اوج خود رسیده است و متأسفانه در کشور گوش شنوایی نیست که اوضاع آشفته اقتصادی را بشنود.

حجت الاسلام لطفی، ابراز کرد: گرانی انرژی بنزین و گازوئیل اجحاف و ظلم و بی‌عدالتی نسبت به مردم است، چرا دولت برای جبران کم و کاستی‌های بودجه‌ای از جیب مردم هزینه می‌کند، باید دولت به‌جای گران کردن انرژی حقوق‌های نجومی را از غارتگران بیت‌المال پس بگیرد.

وی، یادآور شد: درحالی‌که هنوز نسبت به حقوق‌های نجومی که مصداق روشن بی‌عدالتی و سوء مدیریت و دستگاه‌های اجرایی است اقدامی نشده است و دستگاه محترم قضایی اعلام کرده که هنوز نسبت به معرفی افرادی که حقوق‌های نجومی را بارانت خواری و وابستگی به مراکز قدرت و مدیریت کلان کشور دریافت کرده‌اند، برای برخورد قضایی به دستگاه قضا ارسال نشده است.

امام‌جمعه ایلام، گفت: بدون تردید گرانی انرژی باعث بدبینی و ناامیدی مردم به دولت خواهد شد و گرانی کالاهای اصلی و ضروری مردم هیچ توجیه اقتصادی ندارد، مسئولان دولتی که خود در رفاه کامل هستند از وضع نابسامان اقتصادی و بدی معیشت مردم بی‌خبر هستند و یا اینکه خود را به بی‌خبری می‌زنند.

خطیب نماز جمعه ایلام، تصریح کرد: الآن در میان قشر فقیر و بی‌بضاعت، افرادی هستند که برای تهیه چند قرص نان که قوت لایموت آن‌هاست پولی در اختیار ندارند و گل‌ها از نانوایی‌ها نان قرض می‌کنند که در وقت توانایی پرداخت کنند.

حجت الاسلام لطفی، افزود: شما پس از برجام شعار دادید که آن‌قدر سر سفره مردم غذا بریزیم که مردم خود احساس بی‌نیازی کنند، بدتر از همه این‌ها قطع کردن یارانه 30 میلیون نفر است که به‌طورقطع ظلم بسیار بزرگی است، مگر چند درصد جمعیت 85 میلیونی ایران ثروتمند هستند که شما تصمیم به قطع یارانه نیمی از جمعیت کشور گرفته‌اید.

وی، اظهار کرد: شاید کمتر از 20 درصد جمعیت کشور از تمکن بالای مالی برخوردار باشند درحالی‌که اکثریت به‌شدت به یارانه‌ها نیازمند هستند، دولت با این اقدام نسنجیده به بحران و نارضایتی مردم به‌عنوان یک پروژه خطرناک دامن می‌زند.

حجت الاسلاملطفی، گفت: تحریم‌های اقتصادی دشمن به خاطر شکست فتنه 88 در داخل و حامیان آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی و ارتجاع عرب در جهت براندازی نظام و شکست انقلاب اسلامی بود و دشمن خارجی با هماهنگی کامل سران فتنه 88 تمام‌قد در مقابل تمامیت نظام و انقلاب ایستادند.

امام‌جمعه ایلام، گفت: فتنه 88 شباهت بسیار نزدیکی با جنگ احزاب در صدر اسلام دارد که در آن جنگ تمام کفر و شرک و نفاق در برابر تمام اسلام قرار گرفت، در این فتنه هم می‌بینیم که کفر جهانی، صهیونیست بین‌الملل، ارتجاع عرب و مجموعه‌های ضدانقلاب در کنار سران فتنه در یک اردوگاه جمع می‌شوند و هدف اصلی آن‌ها براندازی و نابودی نظام اسلامی بود، اما مردم با خلق حماسه 9 دی توطئه‌های دشمنان را خنثی و سران فتنه را برای همیشه رسوا و ذلیل کردند.

حجت الاسلام لطفی، در پایان با تقدیر از سرکار خانم جواهر بختیاری از بانوان ورزشکار ایلام که صاحب مدال طلای آسیا به خاطر کسب مقام قهرمانی در آسیا شدند تقدیر خاطرنشان کرد: این پیروزی را به ایشان و خانواده محترم و جامعه بانوان ورزشکار استان تبریک و تهنیت می‌گویم.

 

 

 

ارسال نظرات