خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

زمان‌شناسی، موضوع‌شناسی و مستمع‌شناسی یکی از روش‌های امر به معروف

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از روش های امر به معروف و نهی از منکر زمان شناسی، موضوع شناسی و مستمع شناسی است.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۶۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

زمان‌شناسی، موضوع‌شناسی و مستمع‌شناسی یکی از روش‌های امر به معروفبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان تیپ 32 انصار الحسین(ع) همدان در ادامه سلسله مباحث نشست قرآنی نور در تفسیر آیه 25 سوره مبارکه نمل با اشاره به روش‌های امر به معروف و نهی ازمنکر اظهار داشت: مستمع شناسی یکی از مهمترین عوامل تاثیر امر به معروف است.

وی افزود: ما باید سطح تحصیلات مخاطب با سواد یا بی سواد بودن زن یا مرد بودن عوام یا دانشمند بودن را در نظر بگیریم و در هدایت افراد باید به سمت خدا سوق و جهت در نظر گرفته شود نه شخص یا سازمان خاصی.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از روش های امر به معروف و نهی از منکر زمان شناسی و موضوع شناسی است، تصریح کرد: یکی از ویژگی و تفاوت‌های دین ما با سایر فرق رضایت خداوند در انجام کار ها است.

وی عنوان کرد: بر اساس تفسیر آیه 25 سوره نمل با دانشمندان هنگام امر به معروف باید با حکمت صحبت کرد و موعظه برای عوام است که در این روش با بیان مسائل عاطفی می‌پردازد و با دشمنان که دین را قبول ندارند با مجادله و جدل باید امر به معروف کرد.

افشاری عنوان کرد: منظور از موعظه حسنه در این آیه موعظه‌ای است که عاری از خشونت بوده، عاطفی و با چاشنی احساسات همراه باشد که خالی از تحقیر طرف و تحریک حس لجاجت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات