چهارمحال و بختیاری؛

تشکیل گروه های امر به معروف در مراکز درمانی استان

گروه های امربه معروف ونهی ازمنکر در مراکز درمانی استان چهارمحال وبختیاری تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۰۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه شورای امربه معروف ونهی ازمنکر دانشگاه علوم پزشکی با حضور اعضای جدید شورا،‌ جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و نماینده معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر (معاونت سیاسی و امنیتی استانداری) تشکیل شد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  در این جلسه با بیان حدیثی از معصومین (علیهم السلام) اظهار داشت: به واسطه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سایر واجبات نیز بخوبی انجام می شود.

عبدالمحمد سعیدی، با بیان اینکه؛ ‌همه مشکلات جامعه، به نوعی ناشی از عدم انجام این فریضه الهی است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه در شرع و دین مقدس امر به معروف و نهی از منکر واجب شده، در قانون اساسی نیز این بحث مطرح شده است.

وی در ادامه به بیان اهداف و وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امربه معروف و نهی ازمنکر، هم وظیفه و هم تکلیف شرعی ماست و هم طبق اصل هشتم قانون اساسی و قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان ازمنکر تکلیف قانونی ما می باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی ازمنکر در بیمارستان، مراکز درمانی شهرستان ها، و تشکیل گروه های امر به معروف و نهی ازمنکر در واحدهای تابعه از وظایف شورای دستگاه می باشد.

وی گفت: همچنین تشکیل گروه های طلایه داران دانشجویی درقالب گروه های 10نفره و آموزش و سازماندهی و بکارگیری آنان در دانشگاه از برنامه های شورا  به شمار می رود.

در ادامه جلسه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.

حجت الاسلام و المسلمین مولوی با بیان اینکه خداوند بهترین مردم را کسانی می داند که این وظیفه را به خوبی به انجام می رسانند، افزود: اگر چه این دو فریضه به دست فراموشی سپرده شده است؛ ولی همچنان بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح است.

وی تصریح کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نتایج بی شمار و مثبت فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت .

مولوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در هر کجا و در هر شرایطی بصورت متفاوت انجام می شود، افزود: در درجه اول باید مصادیق معروف و منکر را در محیط های مختلف شناسایی کرد.

وی، گفت: شناسایی این مصادیق نیازمند آموزش است و احیاء امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

در این جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی تقدیم شد.

ارسال نظرات