نشست اقتصاد مقاومتی در سیره پیامبر اکرم(ص)

نشست اقتصاد مقاومتی در سیره پیامبر اکرم(ص) در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد،با حضور اساتید و دانشجویان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۴۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان کرمان، دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی،ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بافت ضمن تبریک هفته پژوهش از برگزاری جشن پژوهش با حضور پژوهشگران و محققین دانشگاه خبر داد.

وی در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی،بیان کرد: تاکید رهبری بر محور اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ تا کنون با بهره گیری از یک اقتصاد الگو می باشد که شاخصه ها و ویژگی هایی دارد.و بیان کرد: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی یکی از این شاخصه هاست که تبلیغ فرهنگ کار و تولید و کاهش وابستگی به ذخایر زیرزمینی و تکیه بر توان داخلی همان چیزی است که امروز به آن بسیار نیازمندیم.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات امام خامنه ای(مدظله العالی) بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف همان اقتصاد مقاومتی است که ولایت بر آن تاکید دارد که می توان با تکیه بر آن به پیشرفت کشور خوش بین بود.

دکتر خراسانی با اشاره به گفتمان ولایت در سیره پیامبر اکرم(ص)این سیره را در گفتار،کردار و تایید دانست و روحیه خودباوری را یکی از عوامل پیشبرد اقتصاد مقاومتی خواند و افزود:اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی الگو محور است که با تکیه بر درون کار خود را سامان می بخشد.

وی در ادامه به اهمیت سیره اقتصادی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و تصریح کرد: سیره اقتصادی پیامبر و شیوه زندگی
ایشان را در شعب ابی طالب از دید اقتصادی به خوبی می توان مورد تحلیل قرار داد و ۵ رویکرد اقتصادی دوران پیامبر اکرم(ص) را در؛ ۱- انفاق و بخشش پیامبر اکرم ۲-دور زدن تحریم ها ۳-صبر و استقامت ۴- تبدیل تهدید به فرصت ۵- استفاده از مزیت های جغرافیایی برشمرد.و در ادامه اقدامات اقتصادی پیامبر در شعب ابی طالب را شرح داد.

دکتر خراسانی با اشاره به فرهنگ سازی کار و تولید، به گفتمان ولایت در این زمینه پرداخت و بیان کرد: تاکید امام خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی در طی سال های ۸۹ تا کنون حلقه ی اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد که سر جمع این حلقه ها می شود اقتصاد مقاومتی که نیازمند فرهنگ سازی تمام افراد جامعه است.

 
وی اقدامات پیامبراکرم(ص) پس از حصر اقتصادی را نمونه ای مدبرانه از اقتصاد مقاومتی خواندند و بیان کردند: توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری خارجی، تشویق پیامبر به فعالیت های تجاری، امنیت سرمایه گذاری برای تجار خارجی و تاسیس بازارچه ها از عواملی بود که توانست در این زمینه موثر باشد.

دکتر خراسانی در پایان در بحث اقتصاد مقاومتی دشمن شناسی را مسئله ای مهم دانستند و افزودند: پیامبر در برابر منافقانی که به ظاهر اسلام داشتند اقداماتی را انجام داد که به واسطه ی این اقدامات اسلام توانست به عنوان الگوی موفق عمل کند.

ارسال نظرات