موسوی‌لارگانی در واکنش به طرح افزایش قیمت بنزین عنوان کرد

تحقیق و تفحص از برنامه و بودجه در صورت افزایش قیمت بنزین

سید ناصر موسوی لارگانی گفت: اگر قیمت بنزین افزایش پیدا کند قطعاً تحقیق و تفحص از برنامه و بودجه و درآمد دولت به ویژه از افزایش حامل‌های انرژی را پیگیری خواهم کرد تا ببینیم این پول‌ها به کجا می‌رود.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۳۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی  با انتقاد از طرح افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید به صورت جدی با این اقدام مقابله کنند و حتی اجازه ندهند یک ریال قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.

وی افزود: نوبخت اعلام کرده چون در هر خانه 3 بیکار وجود دارد، می‌خواهیم بنزین را گران کنیم، در صورتی که بنزین از لیتری 100 تومان به 400، 700 و 1000 تومان رسیده ولی رقم یارانه افزایش پیدا نکرده و همان 45 هزار تومان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: سؤالم از آقایان این است که بگویند از افزایش بنزین در گذشته چقدر کار ایجاد شده است و چند نفر سر کار رفته‌اند که دوباره می‌خواهیم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: درآمد دولت از افزایش حامل‌های انرژی چیزی حدود 78 هزار میلیارد تومان است که 47 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و حدود 5 هزار میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت برای طرح تحول سلامت می‌دهند، یعنی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت باقی می‌ماند ولی هزینه‌کرد آن هیچ جایی مشخص نیست.

موسوی‌لارگانی بیان کرد: مسؤولان دولت رسماً عنوان کنند این اضافه‌ای که از افزایش حامل‌های انرژی دارند کجا هزینه می‌شود و چقدر اشتغال ایجاد شده است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت گاز اظهار کرد: همین الان قیمت گاز یک مرتبه افزایش زیادی پیدا کرده و سؤال من این است که مصوبه این افزایش قیمت کجاست و چه کسی اجازه داده و درآمد آن کجا می‌رود؟ در سال 96 دو مرتبه افزایش قیمت دادیم، مگر چقدر درآمد مردم را افزایش داده‌ایم که الان می‌خواهیم مجددا هزینه‌ای را به مردم تحمیل کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا دولت می‌خواهد همه کم و کاستی‌ها را از مردم جبران کند، گفت: به نظرم دستی در کار است تا مردم را به نظام بدبین کند.

موسوی‌لارگانی بیان کرد: به نوبه خودم مخالف افزایش قیمت بنزین هستم و از همکاران خودم در مجلس که نمایندگان مردم هستند و نه نمایندگان دولت، می‌خواهم تصمیماتی بگیرند که به نفع مردم باشد و اجازه این افزایش قیمت را ندهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قیمت افزایش پیدا کند قطعاً تحقیق و تفحص از برنامه و بودجه و درآمد دولت به ویژه از افزایش حامل‌های انرژی تا همین مقداری که تا الآن بوده را پیگیری خواهم کرد تا ببینیم این پول‌ها به کجا می‌رود.

ارسال نظرات