سردار بیگدلی:

شهید "حسن باقری" نخبه و نابغه جنگ بود

معاون دفاعی و امنیتی سپاه تهران بزرگ در جشنواره علمی شهید طهرانی مقدم گفت: شهید "حسن باقری" نخبه و نابغه جنگ بود.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۱۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار بیگدلی معاون دفاعی و امنیتی سپاه تهران بزرگ گفت: خداوند را شاکرم در ایامی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم نخبگی را علنی کنیم زیرا قبل از انقلاب اگر یک نخبه ای شناسایی می‌شد، یا علمش دزدیده می‌شد یا خود آن فرد در اختیار استکبار جهانی قرار می‌گرفت.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و یکی از ثمرات آن تولد شجره طیبه بسیج است. یکی از شکوفه های این شجره طیبه، "شهید باقری" است که از نظر فرماندهان جنگی، او نخبه و نابغه جنگ بود. در زمان جنگ تحمیلی فرماندهان جنگ به واسطه ابتکار عملی که در عملیات ها بکار می بردند خیلی زود شناخته می شدند و شهید باقری یکی از همین فرماندهان بود که از این دست عملیات ها زیاد انجام داده بود. 

معاون امنیتی و دفاعی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: "شهید باقری" اهل تحقیق بود لذا توانست گزارشات جبهه جنوب را به خوبی دسته بندی کند. در زمان جنگ قرار بود بنی صدر گزارشی از وضعیت جبهه ها جمع آوری کند. شهید باقری در همین راستا یک گزارش جامع و کاملی را به بنی صدر تحویل داد و او چندین بار گفته بود آقای باقری گزارش بسیار خوبی را تهیه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ریزی عملیات هایی همچون ثامن الائمه و فتح المبین که موفق هم بودند شهید باقری نقش اساسی داشت. در طرح ریزی عملیات بیت المقدس نیز شهید باقری به جهت اطلاعات خوبی که از منطقه داشت اعلام آمادگی و مشارکت می کند. در آن عملیات با توجه به پیشنهادی که شهید باقری می دهد مبنی بر اینکه از چند جبهه با دشمن بجنکیم، نیروها وارد عملیات شده و نهایتا بعد از 25 روز عملیات با موفقیت به پایان می رسد. نگاهی گذرا به این مدل فرماندهی ها از جانب شهید بزرگوار "حسن باقری" دلیل بر نابغه بودن ایشان در جنگ است.

ارسال نظرات