خبرهای داغ:
طوبی کرمانی:

صلح و عدالت، زیر مجموعه رحمت عام الهی است

طوبی کرمانی با اشاره به برگزاری اولین هم اندیشی «باز خوانی اندیشه های امام خامنه ای در حوزه صلح و عدالت» توسط مجمع جهانی صلح اسلامی؛ صلح و عدالت را زیر مجموعه رحمت عام الهی دانست.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۴۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، طوبی کرمانی استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری اولین هم اندیشی «باز خوانی اندیشه های امام خامنه ای در حوزه صلح و عدالت» توسط مجمع جهانی صلح اسلامی؛ صلح و عدالت را  زیر مجموعه رحمت عام الهی دانست.

کرمانی گفت: در یک نگاه محققانه، این صلح و آرامش مشمول و زیر مجموعه صفت رحمان و رحیمی خداوند است. به این بیان که صلح و امنیت عمومی و فراگیر، همچون رحمت عام الهی همه انسان­ها را بدون هیچ تفاوتی و در همه سطوح روابط فردی، اجتماعی، دولتی، ملی و بین­المللی در بر­گرفته است.

وی در ادامه افزود: در یک سطح محدود، رحمت خاصی است که دولت­مردان جهان نسبت به رعایای تحت رعایت خود باید مبذول دارند؛ ولی مشاهَد ما در جهان کنونی این­ است که رحمت عام الهی یعنی صلح جهان شمول را از همگان دریغ کرده و رحمت خاص را نیز اختصاصی حال جهان استکباری ساخته­اند و ناگفته پیداست که با فقدان صلح، کمال و خیر معنوی و نیز مادی محقق نگشته و منابع مادی و نیروی انسانی تباه می­­­ گردد.

وی گفت: این معضل از آن­روست که مفهوم و حقیقت صلح را منسلخ از عدالت و به معنای سکوت و به رسم الخط قدرتمندان تعریف و تحقق می­بخشند در حالی­که شاه بیت حل مشکل، تمسک به این کلام عمیق و بزرگ رهبری ­است که «صلح باید بر مبنای عدالت و با معرفت به کرامت انسان و به دور از اغراض قدرتمداران عالم باشد» و این کلام همه شالوده و شاکله آموزه­های ادیان و بویژه اسلام است و غور در اسلام، زیبایی رهنمود­ها و بیانات رهبری را در این خصوص نمایان می ­سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها