جناب سرهنگ صفر زاده:

خدمت رسانی به بیش از 10 هزار نفر در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط یگان ویژه امداد و نجات سپاه تهران بزرگ

جانشین یگان ویژه امداد و نجات سپاه تهران بزرگ گفت: این یگان از تاریخ بیست و دوم آبان تا نوزدهم آذر 10 هزار و 143 نوع از انواع خدمات امدای رایگان را در مناطق زلزله زده غرب کشور ارائه کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۴۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سرهنگ پاسدار هادی صفرزاده جانشین یگان ویژه امداد و نجات سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: این یگان با همکاری جامعه بسیج پزشکی سپاه تهران بزرگ در منطقه کوئیک عزیز در ساختمان شبکه بهداشت استقرار دارد.

صفر زاده با اشاره به اینکه یگان امداد و نجات و بهداشت سپاه تهران بزرگ از تاریخ بیست و دوم آبان تا نوزدهم آذر 10 هزار و 143 نوع از انواع خدمات امدای رایگان را ارائه کرده، خاطر نشان کرد: 4 اکیپ امدادی این یگان که شامل 4 دستگاه آمبولانس و 10 نیروی متخصص است در حوزه های پرستار، پزشک، روانپزشک و کارشناس بهداشت در آنجا مستقر هستند.

جانشین یگان با اشاره به اینکه یگان امداد و نجات سپاه تهران بزرگ کلینیک سیار امدادی و دندان پزشکی را نیز در مناطق زلزله زده مستقر کرده است، گفت: یگان امداد و نجات سپاه تهران بزرگ تیم های تخصصی چشم پزشکی؛ زنان و زایمان و طب اورژانس را به منظور ارائه خدمات تخصصی درمانی به آسیب دیده گان زلزله در سرپل ذهاب - روستای کوئیک عزیز اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه یگان امداد و نجات این سپاه تاکنون حدود 40 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام کرده است، اظهار داشت: 5 پزشک عمومی 4 پزشک متخصص و 80 پرستار تاکنون اعزام شده اند.

صفر زاده با بیان اینکه یگان امداد و نجات لوازم بهداشتی و لوازم التحریر نیز در روستاها توزیع می کند، گفت: یگان امداد و نجات به 30 روستای دیگر در منطقه دشت ذهاب و سلسه ذهاب به غیر از 15 روستای تحت نظارت این یگان خدمات داده و تا کنون حدود 368 بیمار را که نیاز به درمان بیشتری داشته اند به بیمارستان ها منتقل کرده است. 

جانشین یگان ویژه امداد و نجات سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه تا امروز حدود 20 میلیون تومان بابت دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کرده ایم گفت: به صورت روزانه یک اکیپ از تیم های امدادی یگان در ساختمان بهداشت مستقر است و مابقی اکیپ ها به روستاهای همجوار امداد رسانی می کنند.

صفرزاده در پایان با اشاره به اینکه قرار است در آینده کانکسی متشکل از تیم های روانشناسی و متخصص در زمینه های مختلف برای زلزله زدگان راه اندازی شود، افزود: در حال حاضر ارایه خدمات روانشناسی و برگزاری برنامه های شاد و مفرح و توزیع لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و روستاهای تحت اختیار سپاه تهران بزرگ توسط تیم های امدادی و روانشناسی یگان امداد و نجات سپاه صورت می گیرد.

ارسال نظرات