خبرهای داغ:
در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان شد:

بخشش در شهرستان کوهرنگ به پاس سبزپوشان حریم ولایت

فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ از ایجاد صلح و آشتی بین دو طایفه این شهرستان با وساطت فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۶۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار کرم نظری در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: در برخی از نقاط کشور و استان ازجمله شهرستان کوهرنگ گاهی به خاطر نوع زندگی قومی و قبیله ای و طایفه ای شاهد مشکلاتی همچون نزاع و درگیری می شویم که متأسفانه خسارت و صدمات جبران ناپذیری را به سرمایه های مادی و معنوی وارد می کند و آرامش منطقه را نیز برهم می زند.

وی، افزود: این مسایل گاهی به سطح بالاتر نیز کشیده می شود و ناخواسته تأثیرات بسیار منفی در اجتماع می گذارد و علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای خانواده ها، منافع ملی را نیز در معرض خطر قرار می دهد و حتی حضور مردم در صحنه های ملی و مذهبی و انقلابی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

سرهنگ نظری ادامه داد: مسئولان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و " لزوم ارتقای حضور سازمان یافته‌تر مردم(بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی(مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات‌رسانی) "، که در حکم ابلاغی به سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین مرقوم فرمودند؛ مردم یاری و مردم داری و ایجاد صلح و صفا بین طوایف و اقوام منطقه را در دستور کار قرار داده اند.

فرمانده سپاه کوهرنگ خاطرنشان کرد: از سال گذشته در اثر یک اختلاف که منجر به کشته شدن یک نفر از بین دو طایفه مهم شهرستان کوهرنگ شده بود، آسیب جدی به اتحاد و انسجام مردم این منطقه وارد شد، که با ورود سپاه و بسیج و شخص سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، بحمدالله این مشکلات جای خود را با صلح و آشتی کنان عوض کرد.

وی، گفت: برگزاری 10جلسه با معتمدین و متنفذین شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ با حضور سردار اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به همراه برخی از مسئولان دیگر شهرستان و استان ازجمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، صلح و آرامش به این دو طایفه برگشت.

نظری خاطرنشان کرد: اعتماد به سپاه و تمکین به قانون دو نکته مهم در این نشست ها بود که طرفین درگیری بر آن تأکید داشتند و به پاس ورود سبزپوشان حریم ولایت از حق الهی خویش نیز گذشتند و با بخشش قاتل نادم، تلخی های گذشته را به حلاوت آینده بدل کردند.

فرمانده سپاه کوهرنگ در ادامه به گوشه هایی از خدمات سپاه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم این منطقه از افتخارات سپاه و بسیج به شمار می رود و احداث پل شیخ علیخان که به گلزار شهدا منتهی می شود در مدت یک ماه با تلاش جهادگران دانشگاه امام حسین علیه السلام و کمک های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، کمک به بیماران صعب العلاج، تهیه پوشاک برای نیازمندان در سطح شهرستان، گوشه هایی از خدمات سپاه و بسیج به مردم این منطقه در سال جاری است.

وی، همچنین از اجرای پل کابلی خدا آفرین و اقدامات دیگری در زمینه های سازندگی و اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد، که در آینده جزئیات آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

بخشش در شهرستان کوهرنگ به پاس سبزپوشان حریم ولایت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار