بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بروجن به مناسبت 16آذر؛

مهم ترین شاخصه دانشجو مطالبه گری است

16در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن آمده است: 16 آذر ماه یاد آور شجاعت و غیرت دانشجویانی است که مبارزه با استکبار را به مذاکره و سازش نفروختند.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۰۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بروجن به مناسبت روزدانشجو به شرح ذیل منتشر شده است:

به نام خدا

آن روز به خاطر سخن حقی، اتفاقی در دانشگاه افتاد که بعدها جبهه دژخیمان به خاطر همان هدفی که جوانان داشتند با آنها مقابله کردند و به کشته شن سه نفر انجامید. مساله آن روز چه بود؟ ضدیت با آمریکا. حالا چه موقع؟ آن وقتی که سیاست آمریکا و رژیم وعناصر اطلاعاتی و نظامی آمریکا در تمام شئون این کشور حاکم بودند.حالا یک عده بیایند به عنوان دانشجو نقطه مقابل حرکت ۱۶ آذر را علم بکنند یعنی گرایش به آمریکا؛تحت عناوین بسیار پوچ و سست و غیر منطقی و غیر مستدل.این پشت کردن به جنبش دانشجویی است و این اصلا جنبش دانشجویی نیست. (از فرمایشات مقام معظم رهبری ۷۸/۱/۹)

۱۶ آذر ماه یاد آور شجاعت و غیرت دانشجویانی است که مبارزه با استکبار را به مذاکره و سازش نفروختند و فریب دشمن را نخورده اند! دانشجویانی که خود جوش و با بینش عمل کردند و جاودانه شدند.

سالها پیش خون سه جوان دانشجوی این مملکت پیش پای نیکسون ریخته شد تا دکترای افتخاری بگیرد. و دیروز دهان هزاران دانشجو و فرهیخته دوخته شد تا فریاد دلواپسی هایشان از اعتماد به آمریکا در گلو خفه شد تا به تعامل با شیطان بزرگ بپردازند و با وجود خیانت ها، ظلم ها و بدعهدی های دشمنان بازهم عده ای هستند که به آزمون و خطا مشغول و به بره شدن گرگ زمان امیدوارند.

و اما امروز در این برهه از زمان در جمع بسیجیانی قرار داریم که به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با بسیجیان؛"می توانند در همه بخش های مورد نیاز کشور حضور فعالی داشته باشند و گره های مشکل را باز کنند که این بسیج به معنای گرد آوردن امکانات و به خط کردن ظرفیت ها برای رسیدن به مقصود در یک امر مورد توجه است.

هر بسیجی مجموعه ای از یک فکر، یک اراده، یک خواست، یک ایمان و یک روح ابتکار است؛که باید آنهارا در راه سازندگی کشور به کار گیرد و زمینه ضربه دشمن را فراهم نکنند زیرا دشمن جمهوری اسلامی ایران دشمنی است که اگر مجال پیدا کند در وارد آوردن ضربه هیچ تاملی نخواهد کرد."

در همین راستا بسیج دانشجویی شهید صیاد شیرازی خدمت دانشجویان و مسئولین محترم اعلام می دارد که:

عزت جمهوری اسلامی ایران با ریخته شدن خون های بسیار و خون دلهای فراوان بدست آمده؛ لذا هرگونه اقدام و عملکردی از جانب هر فردی از درون این نظام که خدشه ای به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی وارد کند محکوم است و اجازه نخواهیم داد که ضربه های دشمن توسط نیروهای داخلی وارد شود.و در خواست میکنیم که عده ای خوش خدمتی به ملت را جایگزین خوش خدمتی به بیگانگان کنند و مردم را اولویت کار و برنامه خود قرار دهند و با نگاه به پیروزی هاو پیشرفت های مقتدرانه اخیر دیپلماسی عزت را جایگزین دیپلماسی ذلت کنند.

دارا بودن قدرت تحلیل سیاسی یکی از مهمترین شاخصه های دانشجو از منظر مقام معظم رهبری می باشد. از دانشجویان و کادر و مسئولین دانشگاهی خواستاریم علاوه بر در نطر گرفتن مساله جهاد علمی و رشد همه جانبه؛در تحلیل مباحث و اخبارسیاسی نیز به دور از سیاست زدگی و سیاسی بازی و به صورت دقیق و درست ورود کنند و بهمراه تحلیل و بررسی به مطالبه گری بپردازند و از راکد ماندن جریانات سیاسی در دانشگاه جلوگیری کنند؛ چراکه دانشجو موذن جامعه است و این چاره برای بیداری موذن لازم و ضروریست.

مردم عزیز کرمانشاه همان مردم مقاوم و پایداری هستند که آرامش امروزمان را مدیون استقامت و پایداری آنها در ۳۰ سال پیش باهمراهی بزرگ مردانی چون حاج احمد متوسلیان هستیم.شایسته است امروز درکنار ارتش و سپاه از هیچ کمکی به این مردم مظلوم دریغ نکنیم و از مسئولین دولتی خواستاریم تا در جهت عمل به دستورات مقام معظم رهبری در خصوص تسریع در امداد رسانی با کیفیت بالا به اقدامات خود سرعت بخشند که شرایط امروز مردم کردستان مناسب پرداختن به حاشیه ها نیست و مردم با چشم باز آنهارا رصد میکنند و مهمترین کار رسیدگی به وضع زلزله زدگان میباشد.

از مسئولین محترم در دولت و دانشگاهها خواستاریم در جهت ایجاد گفتمان فرهنگ سیاسی گام بردارند و با الگو گیری از امام علی ع مسئولینی شایسته با فرهگی در خور جامعه اسلامی باشند چراکه فرهنگ سیاسی همواره به بطن جامعه تزریق شده و اثرات مثبت و منفی آن را در ادوار مختلف جامعه مشاهده کرده ایم.

در پایان کمال تقدیر بسیجیان را از پیروزی جبهه حق علیه باطل اعلم می کنیم. همه کسانی که در مقابل این غده سرطانی که به فرموده مقام معظم رهبری دشمنان برای تفرقه بین مسلمین بوجود آوردند ایستادند و با وجود همه سختی های مبارزه و حتی هجمه های داخلی از جانب به اصطلاح روشنفکران مبنی بر بیهوده بودن مبارزات در خارج از مرز ها؛باز هم ایستادند و با فرماندهی و درایت و عملکرد  هوشمندانه بزگ مردانی چون حاج قاسم سلیمانی وحصور گرم و توانمند بسیجیانی چون علیرصا جیلان موفق به عمل به وعده خود شدند و بساط این گروه خونخوار و بی رحم را برچیدند.

فرمانده! بسیجیان پایگاه بسیج شهید صیاد شیرازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن ایستاده اند تا گرد و غبار از تفکر ناب بسیجی پاک کنند و دغدغه های چندی پیش شما امروز روشنگر راه ما و مایه ثابت قدمی ما در این مسیر دشوار هستند.

باشد که بسیجیانی باشیم دشمن ستیز با حرکتی رو به جلو در جهت رشد همه جانبه و رسیدن به تمدن اسلامی و ظهور حضرت مهدی عجل الله تعال فرجه الشریف در سایه عنایات این حضرت و پیروی از دستورات ولی فقیه جامعه اسلامی. ان شاالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات