امام جمعه شاهرود:

وظیفه مسئولین فراهم آوردن زمینه‌های اجرایی تمدن جهانی اسلام است

حجت الاسلام امینی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: تمدنی که پیامبر بوجود آورد و امام صادق تکمیل نمود و امام عصر (عج) اجرایی می‌کند را باید مسئولین زمینه‌های این تمدن اجرایی را فراهم آوردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۴۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی ظهر در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود که در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام صادق (ع) با اشاره به نامه ۵۳ حضرت علی (ع) به مالک اشتر با بیان اینکه علی (ع) مشورت با بخیل و ترسو و حریص را جایز ندانستند اظهار کرد: مدیران باید مشورت دیگران را در برنامه‌های مدیریتی خود لحاظ کنند و اگر مشورت با معیار‌های درستی که مولا علی (ع) هم اشاره فرمودند: صورت گیرد می‌تواند مدیران را در راستای پیشرفت و اعتلای شهر سوق دهد.
وی با بیان اینکه چرا مولا علی (ع) فرمودند: با این سه گروه مشورت نکن افزود: ریشه این سه عامل بر می‌گردد به یک مسئله اعتقادی که ریشه آن سوء ظن به خداوند متعال است.
امینی خاطر نشان کرد: مدیران باید از عقل و خرد جمعی در امور خود استفاده کنند و مشورت مدیران با افراد عاقل، آزاداندیش و متدین و مهربان که به فکر درد‌های مردم باشند، می‌بایست در سطح شهرستان افزون شود تا شاهد برکات آن باشیم.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مدیران برای اجرای تمدن جهانی باید خدمت با اخلاص و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند و پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) دو مولود تمدن ساز هستند که امام عصر (عج) اجرای جهانی آن را بر عهده دارند لیکن باید در نظر داشت که زمینه ظهور آن حضرت، توسط مدیران با فکر میسر خواهد شد.
امینی بیان کرد: مشورت با افراد سخاوتمند، شجاع و اهل توکل، یک مدیر را در راستای اجرای امور بهتر راهنمایی می‌کند لذا این مهم می‌طلبد تا از افراد نخبه در اتاق‌های فکر بیشتر استفاده شود.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: مدیری که از افراد نابخرد ترسو، حریص و بخیل استفاده کند به طبع آن امور اقتصادی را به درستی انجام نخواهد داد و در نهایت شهر و منطقه متضرر می‌شوند.
ارسال نظرات