حجت الاسلام امینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: پیروزی جبهه مقاومت بر استکبار و پیاده روی اربعین از نگاه فرهنگی مهم است و بین المللی و جهانی شدن این دو رخداد بر اهمیت آن‌ها می‌افزاید.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۳۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود که به میزبانی سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به زلزله رخ داده در کرمانشاه که علاوه بر تلخی‌های بسیار، از زاویه فرهنگی می‌تواند الهام بخش در انجام کار‌های دیگر باشد. اظهار کرد: یک چهره زلزله تخریب و از دست دادن هموطنان بود، اما حس نوع دوستی و همگرایی جهادگرانه ملت ایران نیز ستودنی است.
وی پیروزی جبهه مقاومت بر استکبار و پیاده روی اربعین را هم از نگاه فرهنگی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بین المللی و جهانی شدن این دو رخداد بر اهمیت آن‌ها می‌افزاید.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در خصوص برگزاری بزرگداشت امام جمعه فقید شاهرود، آیت الله طاهری، بیان کرد: امید است با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوان آیینی درخور شان ایشان تا پایان امسال و یا ابتدای سال آینده برگزار کرد.
از نقش مردم در فعالیت‌های فرهنگی نباید غافل شد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به تشکیل کمیته‌های جانبی در شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: هر فعالیتی که در جامعه انجام می‌شود با فرهنگ ارتباط پیدا می‌کند و نباید از نقش مردم و بخش خصوصی در این زمینه غافل شد.
سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه در شیوه مدیریت نوین، تصمیم سازی‌ها از پایین و کف جامعه به بالا و تصمیم گیری‌ها از بالا به پایین انجام می‌شود، افزود: اگر حضور مردم در کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی ملموس نباشد، تاثیری نخواهد داشت و باید به شیوه‌های مختلف از مشارکت مردمی بهره برد.
وی بر لزوم تشکیل کارگروه رسانه و فضای مجازی هم تاکید کرد و گفت: کارگروه هنری نیز باید با حضور هنرمندان شهرستان تشکیل شود چرا که این افراد نقش زیادی در تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ دارند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درخصوص تاثیر وقف در مسایل اقتصادی یادآور شد: فرهنگ وقف هنوز در جامعه احیا نشده در حالی که یک سوم اقتصاد کشور را وقف اداره می‌کند.
حسینی شاهرودی همچنین درباره برگزاری بزرگداشت مفاخر شهرستان، گفت: باید در برگزاری چنین آیینی کار را به مردم واگذار کرده وآن‌ها را در تصمیم گیری مشارکت داد تا اطلاع رسانی بیشتری شده و حضور در مراسم نیز پرشورتر شود.
در این نشست مسوولیت کارگروه‌های سیاسی و اجتماعی به فرمانداری، فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصادی به اداره صنعت، معدن و تجارت، قرآن و عترت به دانشکده علوم قرآنی واگذار شد.
برای کارآیی بیشتر شورای فرهنگ عمومی شاهرود، مقرر شده است کمیته‌های مختلف تشکیل شود و مسایل و مشکلات فرهنگی شهرستان، نخست در این کمیته‌ها و با حضور کارشناسان بررسی شده و راه حل‌ها برای تصویب و اجرا به شورای فرهنگی ارایه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها