مدیر کل صدا و سیمای استان :

یکی از واجبات تاثیر گذاجامعه معروف و نهی از منکر است

فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات تاثیرگدار و ارزشمنداجتماعی در جامعه امروزی است
کد خبر: ۸۹۵۷۱۰۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مجمود دولت کردستانی در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان اظهار داشت: این فریضه دستاورد‌های مختلفی برای هر جامعه‌ای دارد و می‌طلبد به عنوان یک واجب فراموش شده باید در جامعه احیاء شود
وی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه دچار آسیب‌ها و چالش‌هایی می‌شود که ریشه آن را باید در دور شدن از سبک زندگی اسلامی و غربی شدن و کمرنگ شدن این فریضه در جامعه جستجو کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های صدا و سیما ترویج روحیه انقلابی و اشاعه این فریضه در جامعه است تصریح کرد: ایجاد روحیه همکاری و تعامل و عمل به فرایض دینی با اولویت امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان است.
وی خاطرنشان کرد:در برنامه‌های این مرکز این فریضه به عنوان یک معیار سنجش حق در نظر گرفته شده و برنامه‌های تولیدی بر اساس این معیار تهیه می‌شوند و برای ترویج این مهم برنامه‌های مختلفی از جمله زیرنویس‌هایی با محتوای این مهم انجام می‌شود.
وی بیان کرد: پوشش برنامه‌هایی با مضمون دینی و اخلاقی از جمله برنامه‌های ویژه محرم و گرامیداشت شهداء نیز از دیگر اقدامات این نهاد در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تشویق مردم به معروفات است.
مدیر کل صداو سیمای استان گفت: برنامه‌های مختلفی که با موضوع معرفی مهارت‌ها، معضلات و یا مسایل مختلف در جامعه تولید می‌شودنمونه‌ای اجرای امر به معروف و نهی از منکرتوسط این نهاد است.
کردستانی با اشاره به اینکه در تولید برنامه‌هایی با مضمون امر به معروف و نهی از منکر موفق بوده ایم افزود: در این راستا وبه صورت تخصصی‌تر جلوگیری از فراموش شدن این فریضه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید جدی گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه لازمه این مهم شناخت اهداف دشمن است تصریح کرد: در غرب چیزی به عنوان نهاد خانواده وجود ندارد، اما کانون خانواده یک نهاد اصلی در جامعه اسلامی است از این رو مورد هدف دشمنان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی یکی از توطئه‌های دشمنان است ادامه داد: باید در خصوص نفوذ فرهنگی هوشمندانه و حساب شده عمل کنیم و مراقب کانون خانواده بود.
وی گفت: دشمن از موضوع اعتقاد ما به امام زمان (عج) نیز هراس دارد و تلاش می‌کند با تبلیغات و ادله اعتقاد ما را نسبت به منجی عالم کمرنگ کند و این موضوع را با شبهه زیر سوال ببرد همانطور که دشمنان در زمان پیامبر با تخریب و دست بردن در دین ارزش‌ها راه را به لغزش کشیدند.
وی بیان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح دین امت جدشان قیام کردند و در راه احیاء امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و در عصر حاضر نیز امام زمان (عج) خواهند آمد تا آنچه خداوند می‌خواهد در زمین به وقوع بپیوندد به نحو اکمل صورت پذیرد
ارسال نظرات