مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان:

در تلاشیم تا با همکاری مساجد طرح هر مسجد یک حقوقدان را اجرا کنیم

سرهنگ لکزایی گفت: تعداد 90نفر از حقوقدانان بسیجی دوره های آموزشی مشاوره حقوقی را استان سیستان و بلوچستان سپری کرده اند
کد خبر: ۸۹۵۲۱۵۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
مسئول بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان درگفتگو با خبرنگار بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باتوجه به دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله) نسبت به معضل طلاق و تبعات آن در جامعه همایش تخصصی بررسی آسیب‌های حقوقی و اجتماعی طلاق با همکاری دادگستری و حضور ائمه جمعه برگزار شد.

سرهنگ پاسداررضالکزایی با اشاره به اینکه آموزش و آگاه سازی مردم نسبت به این معضل موجب کنترل این آسیب در جامعه می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع برگزاری همایش وکارگاه‌های آموزشی علاوه برزاهدان در شهر‌های زابل، زهک و ایرانشهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در این بخش آگاهی بخشی به مردم و ارائه مشاوره رایگان به شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه مساجد بستری برای آگاه سازی مردم هستند ادامه داد: در تلاشیم تا با همکاری مساجد طرح هر مسجد یک حقوقدان را اجرا کنیم.
مسئول بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان گفت:: بسیج حقوقدانان یکی از اقشار ۲۲ گانه بسیج است که در سال ۹۰ در استان راه اندازی شده است.
لکزایی افزود: حقوقدانان، قضات، وکلا، سردفتران، معاونان و مشاورران حقوقی زیر مجموعه بسیج حقوقدانان هستند.
وی تصریح کرد: جذب، تشکیل و راه اندازی انجمن‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های علمی، جذب و توانمندسازی اعضاء، برگزاری یادواره شهدا و جشنواره‌های علمی و نشست‌ها از جمله برنامه‌های بسبج حقوقدانان در طول سال است.
وی با قدردانی از اداره کل اوقاف و خیریه استان بیان کرد: وقف سرمایه‌ای جاویدان است و می‌توان با وقف اماکنی برای امور فرهنگی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفت.
ارسال نظرات