خبرهای داغ:
کارشناس تربیتی:

تفکر بسیجی معادلات دنیا را تغییر می‌دهد

کارشناس تربیتی با بیان اینکه هر جا بسیج ورود و بروز ندارد ما در آن ضربه خوردیم، تصریح کرد: معادلات دنیا را تفکر بسیجی تغییر می‌دهد و امروز بابت از بین رفتن داعش افتخار می کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۴۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

تفکر بسیجی معادلات دنیا را تغییر می‌دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سجاد صدیقی امروز در همایش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: اگر قرار باشد تفکر و نگاه بسیجی در این عرصه ورود پیدا کند دشمن در آن نمی تواند خلل وارد کند.

وی گفت: در جریان حیات انقلاب اسلامی که ۳۹ سال از آن می گذرد هر جا بنگریم نقطه اوج بلاشک با بسیج بوده است.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه هر جا بسیج ورود و بروز ندارد ما در آن ضربه خوردیم، تصریح کرد: معادلات دنیا را تفکر بسیجی تغییر می‌دهد و امروز بابت از بین رفتن داعش افتخار می کنیم.

وی ابراز داشت: هرجا کاری انجام می شود به مدد این نگاه بسیجی و کسانی است که برای اسلام حاضر هستند از جانشان، از دنیا و از آبرویشان بگذرند.

صدیقی همچنین تاکید کرد: در عرصه آموزش و پرورش اگر اتفاقی بیفتد هیچ راهی ندارد که این فرهنگ و تفکر بسیج وارد شود و این بار سنگین را به سرمنزل برساند.

وی در خصوص چرایی سند تحول و ضرورت آن گفت: کار سند تحول بنیادین ۵ سال زمان برده تا به سند تحول بنیادین آموزش و پروش تبدیل شد.

این کارشناس تربیتی تصریح کرد: سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور به روسای سه گانه و رئیس مجمع ابلاغ شده و تیمی از افرادی با گرایش های مختلف سیاسی ایجاد شد و باید کار به صورت جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه مسائل نظام آموزش و پرورش به سه دسته تقسیم می شود ابراز داشت: ساختار، محتوا و منابع انسانی از مسائل نظام آموزش و پرورش است که با دیگر سیستم‌ها فرق دارد و در دنیا به صورت ویژه به این اداره می نگرند و تنها جایی که منابع انسانی آن را مجزا می بیند تعلیم و تربیت است.

صدیقی با اشاره به اینکه یک مسئله، گستردگی آموزش و پرورش است، افزود: ما تنها مرجع حاکمیتی هستیم که در اقصی نقاط کشور وجود دارد و باید در مورد آن به صورت جدی کار کرد و از طرف دیگر نیز اداره این سیستم کار طاقت فرسا و مشقت باری است و گاهی اوقات با غفلت مواجه می شود و از گستردگی جغرافیایی ساختاری جا می ماند.

وی ادامه داد: حجیم بودن آموزش و پرورش بخش مهم این سیستم آموزشی است و به معنای بد بودن نیست و مسئله دیگر تمرکز است که مجموعه آموزش و پرورش جزء مجموعه های متمدن است و در جزء به جزء اتفاقات در این مجموعه دخیل است.

این کارشناس تربیتی در خصوص محتوا تصریح کرد: در این مدل هم از مدل‌های کشورهای دیگر استفاده می شود و از موارد محتوایی یکی محتوای مورد نیاز است و دیگری کارآمدی مبتنی بر نظام نیازمندی ها است و این کارآمدی یک بحث جدی مبتنی بر نیازمندی‌ها است.

وی با بیان اینکه توسعه نظام ارزشی غیر بومی بوده و وظیفه ما بسترسازی توجیه نظام الهی است، خاطرنشان کرد: در بهترین نظام، نظام آموزش و پرورش ما دانش آموز منفعل متدین تربیت می کند بنابراین توسعه نظام ارزشی غیر بومی یک بحث مهم است.
صدیقی در خصوص منابع انسانی و با بیان اینکه در نظام تربیت معلم و نظام ارزشیابی اکنون مشکلاتی وجود دارد، گفت: مسئله تربیت نیز مسئله فوق العاده ای است.

وی در ادامه افزود: اولین کاری که در آموزش و پرورش انجام می شود این است که فلسفه تعلیم و تربیت را بنویسیم و ساختار محتوایی آن را تولید کنیم و نظام تعلیم و تربیت را درست کنیم.

این کارشناس تربیتی در مورد طراحی فلسفه تربیت تاکید کرد: فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی به پروژه های پژوهش تبدیل می شد و هدفگذاری این سند تحول بنیادین رسیدن به حیات طیبه است.

وی در خصوص ترویج فلسفه رسمی تصریح کرد: اصلی ترین مبنای فلسفه تعلیم و تربیت در ایران ترویج فلسفه رسمی در جمهوری اسلامی است.

صدیقی افزود: اگر می‌خواهیم نام و نشان بسیجی روی دوش ما باشد بلاشک باید با خون و دل باشد و ما باید مسئله آموزش و پرورش را حل کنیم هیچ دولتی این کار را انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه حیات اجتماعی سیاسی انقلاب خون دل خوردن می خواهد و این مسیر، مسیری است که باید با خون و دل بروی، بیان کرد: باید پای این سند تحول بایستیم و همواره مطالبات رهبری را خواستار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات