وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

موج تحریم ها با حذف دلار کنترل می شود

صادق خلیلیان گفت: حذف دلار می تواند موج تحریم اقتصادی علیه کشورمان را از بین ببرد و کشورهای تحریم کننده را از اهداف شومی که برای اقتصاد کشورمان در نظر دارند بازدارد.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۲۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در سال های اخیر موج تحریم از علم و فناوری آغاز شده است و به موج محدودیت سرمایه گذاری خارجی و تحریم بانک های تجاری ایران رسیده است.

وی با بیان اینکه  تحریم به تجارت نفت و مشتقات اش از ایران مبدل شد افزود: مواردی همچون اجبار به کاهش داوطلبانه خرید نفت و تحریم ها تجاری از سوی آمریکا و اروپا افزایش یافت لذا حذف دلار در مبادلات تجاری گام موثری برای از بین بردن تحریم های تجاری است.

وی در ادامه گفت: کشورهای تحریم کننده، تحریم را به عنوان جنگ اقتصادی دنبال می کنند و از اینرو درصدد هستند تا توان و رفاه ملی از طریق انزوای اقتصادی شکل بگیرد و از این طریق بتوانند از تحرک و تحول اقتصادی پیشگیری کنند و یاس و ناباوری ایجاد کنند .

خلیلیان در پایان اشاره کرد: حذف دلار می تواند موج تحریم اقتصادی علیه کشورمان را از بین ببرد و کشورهای تحریم کننده را از اهداف شومی که برای اقتصاد کشورمان در نظر دارند بازدارد.

ارسال نظرات