معاون بخش خاورمیانه وزارت اقتصاد و انرژی آلمان:

ایران و آلمان لجستیک را از مسیر هوایی و ریلی توسعه می‌دهند

معاون بخش خاورمیانه وزارت اقتصاد و انرژی آلمان گفت: ضروری است دو طرف ایران و آلمان برای تحقق توسعه لجستیک با محوریت راه‌آهن و فرودگاه در ایران، ایده‌ها و نظریات خود را ارائه دهند.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۷۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  هیأتی متشکل از شرکت‌های فعال در بخش ریلی کشور آلمان در دیدار بعدازظهر امروز خود با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات ریلی ایران و آلمان تأکید کردند.

در این مراسم معاون بخش خاورمیانه وزارت اقتصاد و انرژی آلمان خطاب به مدیرعامل راه‌آهن ایران گفت: ما در یک نامه که از وزیر راه و شهرسازی دریافت کردیم و در جلسه‌ای که در گذشته در آلمان دیدار داشتیم، راهکارهای بهتر برای همکاری بیشتر ایران و آلمان بر توسعه ریلی و لجستیکی را بررسی کردیم.

«تیلمان رودلف براون» ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌های ریلی از چین تا خاورمیانه با محوریت ایران و تحقق هدف توسعه ترانزیت از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است. همچنین تلاش می‌کنیم نقش شرکت‌های آلمانی در توسعه ترانزیت ریلی منطقه خاورمیانه با محوریت ایران مشخص شود.

وی ادامه داد: همکاری لجستیکی ایران و آلمان دیگر موضوع مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار قبلی خود با ما در آلمان بود که در این حوزه باید لجستیک در نزدیکی فرودگاه (فرودگاه امام خمینی(ره)) محقق شود و باید این موضوع را بررسی کنیم که دو طرف برای تحقق این ایده باید چه مواردی را مطرح و دنبال کنند.

معاون بخش خاورمیانه وزارت اقتصاد و انرژی آلمان جلسه امروز خود و فعالان بخش حمل‌ونقل ریلی و اقتصادی آلمان با مدیرعامل راه‌آهن ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: راه‌آهن در کشور آلمان پیشینه‌ای 200 ساله دارد و ما در تکنولوژی خطوط ریلی، برقی‌سازی و دیجیتال حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

اسم ادامه داد: مشخص‌ترین شاخصه‌های این سند در آلمان این است که تمام شرکت‌های ما از راه‌آهن حمایت می‌کنند و همچنین راه‌آهن نیز از آنها حمایت می‌کند.

وی بیان داشت: ما 190 عضو شرکتی ریلی داریم که در بخش‌های مترو، راه‌آهن بین شهری،‌ راه‌آهن برون‌شهری و زیرساخت‌های ریلی آلمان فعال هستند.

ارسال نظرات