خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه شهرستان البرز:

پیاده‎‌روی اربعین الگوی مدیریت جامعه اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه شهرستان البرز اذعان کرد: پیاده‌روی اربعین الگوی مدیریت جامعه اسلامی است و محبت امام حسین (ع) نظام و جامعه ای که گرفتار تمدن پوشالی و سست تمدن غربی است را می تواند اصلاح کند.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۷۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج حجت السلام شجاعی مهر به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در بین پاسداران و سربازان سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت:: راهپیمایی ایام اربعین در عراق، در حال تبدیل شدن به یک پدیده کلان فرهنگی و تمدنی در مقیاس جهان اسلام و بلکه دنیای امروز است.
وی افزود: این راهپیمایی، نه یک راهپیمایی به سمت کربلا، بلکه یک همایش بزرگ انسانی اخلاقی و فرهنگی است که حقایق بکر و پنهان آن بسیار فراتر از جلوه‌های ظاهری آن است.
این مسئول ادامه داد: صحنه‌های ویژه اخلاقی و انسانی در دهه اربعین، در راه‌های منتهی به کربلا در عراق، بسیار شگقتی آور است و نباید از تفسیر این پدیده کلان فرهنگی و تمدنی غفلت است.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه شهرستان البرز تبیین کرد: در چند سال گذشته، بعضی از جامعه شناسان، حتی جامعه شناسان شیعه به دنبال ارائه تحلیلی علمی از این واقعه بوده اند، اما نهایتا به عجز و ناتوانی دانش جامعه شناسی برای فهم این پدیده اعتراف کرده اند.
شجاعی‌مهر در ادامه مطرح کرد: پیاده روی اربعین الگوی مدیریت جامعه اسلامی است و محبت امام حسین (ع) نظام و جامعه‌ای که گرفتار تمدن پوشالی و سست تمدن غربی است را می‌تواند اصلاح کند.
وی تصریح کرد: در پیاده روی اربعین با صحنه‌هایی از اوج انسانیت روبرو هستیم که نظیر آن کمتر دیده شده است، خانواده‌های عراقی درحالی که با فقر تنگدستی دست و پنجه نرم می‌کنند، تمام دارایی خود را صرف زائران امام حسین می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اربعین شکل گیری اندیشه تمدن اسلام ناب محمدی است، همه امت اسلامی و بلکه امت انسانی و ایمانی، نظام ارتباطی خود را بر محور حسین بن علی (ع) باز تعریف می‌کنند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه شهرستان البرز یادآور شد: در مقایسه بین حج و گردهمایی بزرگ اربعین تعداد زائرین که در اربعین حضور دارند بیش از ۱۰ برابر حج است، ولی امکانات دولتی حج خیلی بیشتر از اربعین است درحالی که مردمی‌ترین و باشکوه‌ترین و بزرگترین اجتماع مردمی در اربعین و در کربلا اتفاق می‌افتد.
۳۰۰۱/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار